McCann Melbourne największym zwycięzcą festiwalu reklamowego w Cannes
Największym zwycięzcą tegorocznego festiwalu w Cannes była agencja McCann Melbourne. Jej kampania "Dumb ways to die" dla Metro Trains, której celem było zredukowanie rosnącej liczby wypadków w metrze, dostała aż pięć Grand Prix w kategoriach Direct, Titanium & Integrated Film, PR i Radio.
W animowanym filmie, któremu towarzyszyła zabawna piosenka, pokazano naprawdę absurdalne wypadki śmiertelne.
- Zakochaliśmy się w tej kampanii od samego początku. Ale też z okazji 60. edycji konkursu chcieliśmy, by nagrody zdobyła kampania będąca w pewnym stopniu jego ikoną. Ta kampania bazuje na prawdziwym insight: bezpieczeństwo to nie powód do żartów - mówi David Gallagher, senior partner and chief executive officer Europe agencji Ketchum, przewodniczący jury w kategorii PR.
Ralph Van Dijk, założyciel i dyrektor kreacji Eardrum, przewodniczący jury kategorii Radio, dodaje: - Jako jurorzy pominęliśmy fakt, że kampanię tę obejrzało na YouTube 48 mln osób, a milion pobrało aplikację. Sam pominąłem to, że moje dzieci śpiewają piosenkę z klipu od trzech miesięcy. Ważne jest to, że trzyminutowa piosenka ma fantastyczny, dowcipny tekst, który znakomicie spełnia zadanie, nawołując do zachowania bezpieczeństwa. Kampania zdała test na każdym polu.
Media Grand Prix trafiło do Ogilvy & Mather Amsterdam za pracę dla Fuberal Insurance Company, która zainicjowała kampanię "Why wait untill it's too late? Say something wonderful today”. Zachęcała ona ludzi do mówienia najbliższym rzeczy, z którymi zwykle czeka się do mowy pogrzebowej. - Ta kampania buduje most pomiędzy pomysłem a medium, jedno jest drugim. Poza tym to kampania o ubezpieczeniu na wypadek śmierci, która nie mówi o strachu, a o miłości - podkreśla Jack Klues, chairman at VivaKi, przewodniczący jury Media Lions.
Outdoor Lion Grand Prix trafił do Ogilvy France za cykl odsłon dla IBM "Smarter ideas for smartes cities". Reklama w tej kampanii pełniła funkcję ławki, parasola lub ułatwiała wejście po schodach. Tony Granger, Young & Rubicam's chief creative officer, przewodniczący jury Outdoor, zwraca uwagę, że to kolejna edycja kampanii, która jest realizowana przez IBM od lat. - A mimo to udało się dodać do niej nowy wymiar - zaznacza.
Press Grand Prix otrzymała TBWA\Media Arts Lab za cykl reklam iPada Mini – przygotowano okładki popularnych magazynów wyglądające tak, jakby były czytane na iPadzie. - To bardzo prosta, ale bardzo przewrotna kampania, bo coś, co zabija prasę, reklamuje się w niej, ale jednocześnie przynosi rozwiązanie: nie zabiję cię całkiem, bo możesz się dzięki mnie zmienić - ocenia Marcello Serpa, partner w AlmapBBDO, przewodniczący jury w kategorii Press.
Siecią roku 60. edycji festiwalu została Ogilvy & Mather, holdingiem roku jest Publicis Groupe, marketerem roku - Coca-Cola Company, agencją roku - Ogilvy Brasil, a agencją niezależną roku - Wieden + Kennedy Portland. Nagrodę dla domu mediowego roku otrzymał OMD Australia.
AMS










