Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 23, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Trzy nagrody dla Polski na festiwalu w Cannes

(Fot. raknrollrecords.com)

W ostatnim dniu festiwalu reklamowego w Cannes polskie agencje zdobyły trzy nagrody w kategorii Branded Content & Entertainment. Podsumowanie festiwalowego dorobku Polaków nie przedstawia się jednak imponująco. 

180heartbeats + Jung von Matt została nagrodzona dwukrotnie za projekt "A charity record label" przygotowany dla Fundacji Rak'n'Roll. Praca była nominowana w dwóch podkategoriach: Best use or integration of music i Best integrated content campaign. Obie nominacje zamieniły się w nagrody, pierwsza w srebro, druga w brąz. Rak'n'roll Records to charytatywna wytwórnia muzyczna, w której sklepie internetowym można za darmo słuchać najlepszej polskiej muzyki w wersji mono i kupować ją w stereo. Dochód ze sprzedaży jest przeznaczany na pomoc kobietom po amputacji piersi. Kampania reklamowa polegała na tym, że stacje Grupy Eurozet (Antyradio, Chilli Zet i Planeta FM) nadawały w wersji mono piosenki, których można było też posłuchać na stronie Raknrollrecords.com i kupić je w wersji stereo.
Young & Rubicam Warsaw została nagrodzona brązem w podkategorii Best use or integration of user-generated content za projekt "Doping TV" dla Hyatt Regency Warsaw, zachęcający kibiców do tworzenia filmów wideo dopingujących polskich piłkarzy podczas rozgrywek piłkarskich Euro 2012. Agencja stworzyła Doping TV - specjalną stację telewizyjną w hotelu Hyatt, w którym rezydowała polska reprezentacja. Piłkarze mogli oglądać w niej krótkie materiały nagrywane przez kibiców, w których zagrzewali drużynę do zwycięstwa - powstało ponad tysiąc takich filmów. Do ich kręcenia agencja zachęcała filmem umieszczonym na YouTube.
Z Cannes z nagrodą wyjechał też Getin Noble Bank, nagrodzony w kategorii Innovation Lions za projekt "Karta Mastercard Display". Bank opracował ją i zaczął oferować pół roku temu. Dzięki wbudowanemu w nią wyświetlaczowi można sprawdzić dostępne na koncie środki, przeczytać wiadomości od banku, a także wykorzystać jako token.
W sumie polskie agencje otrzymały jeszcze tylko cztery nominacje: DDB Warszawa w kategorii Media Lions za projekt "Chalkboard menu" przygotowany dla marki McDonald's oraz w kategorii Outdoor Lions za kampanie "McCroissaint" i "McMuffin" - także dla McDonald's. Nominowana była też agencja K2 za projekt "PZU Drive" w kategorii Innovation Lions.

AMS

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.