Skarga Pawłowicza do Komisji Etyki Reklamy ma sprowokować feministki
Bohdan Pawłowicz, prezes PBS Business Solutions i członek zespołu orzekającego Komisji Etyki Reklamy, sam złożył skargę na reklamę.
Bohdan Pawłowicz, prezes PBS Business Solutions i członek zespołu orzekającego Komisji Etyki Reklamy, sam złożył skargę na reklamę.
Pawłowicz skarży się na reklamę płynu do prania Perwoll. W spocie, będącym adaptacją niemieckiej reklamy, kobieta podejrzewana przez koleżanki, że ma nową sukienkę, tłumaczy, że ”nie jest nowa, tylko wyprana w Perwollu”. Potem spogląda w stronę przystojnego mężczyzny i stwierdza: "ale czasem trzeba sobie sprawić coś nowego”. Według Pawłowicza, jest to propagowanie zachowań seksistowskich w stosunku do mężczyzn. – Wyobraźmy sobie odwrócenie tej sytuacji, gdyby mężczyzna tak mówił o kobiecie, środowiska feministyczne natychmiast zrobiłyby awanturę. Jeśli więc mówimy o równouprawnieniu płci, to trzeba się wykazywać taką sama wrażliwością w stosunku do mężczyzn. A tego spotu jak dotąd nie zaskarżył nikt zajmujący się tematyką równouprawnienia - zauważa Pawłowicz, który dostał już z Komisji Etyki Reklamy pismo, że skarga została przyjęta, zespół orzekający zostanie powołany, a on będzie poinformowany o wynikach. – Tym razem występuję tylko jako skarżący się konsument.
Według Pawłowicza, biorącego z ramienia Rady Etyki Reklamy udział w komisjach orzekających, feministki nie maja poczucia humoru i zdecydowanie zbyt często skarżą się na reklamy z błahych powodów. - Mnie samego ta niezbyt mądra reklama nie obraża. Chciałem tylko tym gestem zapoczątkować dyskusję na temat tego, czym jest reklama. Bo o ile jestem absolutnie przeciwny propagowaniu chamskich, głupich seksistowskim zachowań, o tyle nawoływałbym o zdrowy rozsądek i reakcje adekwatne do sytuacji. Bo mam wrażenie, że obecnie feministki swoją postawą, także wobec reklamy, raczej sprawom feminizmu nie służą - puentuje Pawłowicz.
AMS










