Dział: PRASA

Dodano: Czerwiec 16, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Poradnik Domowy" zmieni makietę i wyda 3 mln zł na promocję

Po zakupie od Agory SA "Poradnika Domowego" Edipresse Polska SA chce wprowadzić tytuł do klasy premium. Wydawnictwo zainwestowało w nową makietę, zwiększy objętość pisma i zapowiada silną kampanię promocyjną.

Pierwszy numer "Poradnika Domowego" w zmienionej formule zadebiutuje na rynku 11 lipca. - Dotychczas mieliśmy w portfolio dwa magazyny poradnikowe: "Przyjaciółkę" i "Panią Domu", ale to dwutygodniki. Brakowało nam miesięcznika - mówiła Ewa Redel-Bydłowska z zarządu Edipresse podczas czwartkowej prezentacji nowej formuły "Poradnika Domowego". - Dlatego, gdy pod koniec ub.r. tytuł został wystawiony na sprzedaż, z determinacją przystąpiliśmy do negocjacji w sprawie jego zakupu - dodała.
Do transakcji doszło w lutym br. Za prawa do "Poradnika Domowego" Edipresse zapłaciło Agorze 11,5 mln zł, jednocześnie Agora za 3 mln zł kupiła od Edipresse miesięcznik "Dom & Wnętrze". - "Poradnik Domowy" to tytuł o wieloletniej tradycji, my wprowadzimy go do klasy premium w segmencie miesięczników poradnikowych - zapowiedziała Ewa Redel-Bydłowska.
Aby zrealizować ten cel, wydawnictwo zmieniło makietę pisma, którą przygotowały Katarzyna Pszczoła i Ewa Rozum, szefowe studia graficznego "Poradnika Domowego" oraz Marek Knap, dyrektor artystyczny Edipresse Polska. - Kupiliśmy nowe czcionki, pismo będzie drukowane na papierze lepszej jakości, użyjemy bogatszego kodu kolorów - mówi Ewa Redel-Bydłowska.
Urszula Zubczyńska, redaktor naczelna "Poradnika Domowego", zapowiedziała, że obecne działy pisma zostaną wzbogacone o treści eksperckie. Pojawię się też nowe działy, m.in. Poradnik rodzica (sześć stron) i Psychologia (osiem stron). Atutem odświeżonego pisma ma być 22-stronicowy dodatek kulinarny z przepisami i poradami.
Debiut odświeżonego miesięcznika został poprzedzony badaniami przeprowadzonymi przez Dom Badawczy Maison. - Zerówkę oceniało 40 kobiet z Warszawy i Piotrkowa Trybunalskiego - mówi Ewa Redel-Bydłowska. - Przeważały oceny, że pismo jest nowocześniejsze, akceptowane przez młodsze czytelniczki, jednocześnie bardziej praktyczne niż "Claudia" czy "Świat Kobiety", które mają opinię pism przyjemnych w odbiorze, ale nieco odrealnionych. Dzięki przeniesieniu do klasy premium miesięczników poradnikowych "Poradnik Domowy" pod względem zasięgu znajdzie się za "Światem Kobiety", ale przed "Claudią" i "Olivią" - zapowiada Redel-Bydłowska.
W ocenie Ewy Redel-Bydłowskiej o przynależności do klasy premium decyduje również cena. - Pismo tej klasy nie może kosztować mniej niż 2 zł (teraz cena "Poradnika Domowego" to 1,99 zł - przyp. red.). Jednak ceny, z jaką ukaże się odmieniony "Poradnik Domowy", Edipresse nie ujawnia. - Z przeprowadzonych badań wynika, że czytelniczki są gotowe zaakceptować cenę w przedziale 2,50 - 3 zł - mówi Ewa Redel-Bydłowska.
Pierwsze numery pisma po wprowadzeniu zmian wesprze kampania reklamowa w telewizji, magazynach Edipresse i Internecie. - Przez pierwsze trzy wydania na kampanię przeznaczymy trzy miliony złotych - mówi Ewa Redel-Bydłowska. - Przez brak miesięcznika poradnikowego w naszym porfolio mieliśmy lukę - nie mogliśmy przedstawić reklamodawcom kompletnej oferty pakietowej. Teraz ten brak został uzupełniony - podsumowuje.
Średnia sprzedaż ogółem "Poradnika Domowego" w pierwszym kwartale br. wyniosła 294 086 egz., "Świata Kobiety" (Wydawnictwo Bauer) - 361 057 egz., "Claudii" (G+J Polska) - 278 298 egz., a "Olivii" (Wydawnictwo Bauer) - 176 836 egz.

(JF, 16.06.2013)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.