Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 15, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ponad 84 proc. odbiorców telewizji naziemnej ma DVB-T

Spośród osób, które odbierają tylko telewizję naziemną, już 84,3 proc. korzysta z sygnału cyfrowego. DVB-T przeważa też w gospodarstwach domowych mających zarówno telewizję naziemną, jak i płatną – satelitarną lub kablową.

Z danych Nielsen Audience Measurement (stan na 6 maja br.) wynika, że spośród 478 gospodarstw (cały panel badawczy liczy prawie 1,7 tys. gospodarstw), które sygnał telewizyjny odbierają tylko drogą naziemną, aż 403 – czyli 84,3 proc. – to użytkownicy naziemnej telewizji cyfrowej (DVB-T). Z kolei wśród 291 gospodarstw mających dwa źródła sygnału telewizyjnego: platformę satelitarną lub telewizję kablową i równocześnie telewizję naziemną – z DVB-T korzysta już 59,8 proc. (174 gospodarstwa). Na korzyść telewizji naziemnej odwraca się też trend w przeprowadzanych dwa razy do roku przez Nielsen Audience Measurement badaniach założycielskich. Od 2009 roku do 2011 roku badania te wykazywały wzrost udziału gospodarstw odbierających telewizję za pośrednictwem platform satelitarnych (z 29 proc. w 2009 roku do 34,3 proc. w 2011 roku) i kablówek (z 34 proc. do 34,9 proc.), a spadek liczby gospodarstw korzystających z telewizji naziemnej, analogowej lub cyfrowej (z 36,6 proc. do 30,8 proc.). Jednak w drugiej fali ubiegłorocznego badania założycielskiego udział gospodarstw z telewizją naziemną wzrósł: wiosną ub.r. wynosił 28,9 proc., a jesienią ub.r. – już 30,2 proc. Natomiast telewizja kablowa i satelitarna zanotowały spadek – w pierwszym przypadku z 33,1 proc. wiosną ub.r. do 32 proc. jesienią ub.r., w drugim – z 38 proc. do 37,8 proc.
Od wielu lat Nielsen Audience Measurement po badaniach założycielskich zmiany w tzw. uniwersach – czyli rozkładach cech populacyjnych istotnych dla pomiaru oglądalności telewizji, będących podstawą ważenia danych – wprowadza tylko raz w roku, 1 stycznia, uśredniając wyniki obu badań wykonanych danego roku. Jednak w tym roku, ze względu na duże zmiany wywołane cyfryzacją, firma badawcza dopuszcza wprowadzenie zmiany w uniwersach już 1 sierpnia – będzie to zależało od wyników najbliższych badań założycielskich zaplanowanych na okres 20 maja – 10 lipca, a także decyzji głównych klientów Nielsen Audience Measurement.

RUT

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.