Samsung ukarany za podszywanie się pod rządową kampanię o cyfryzacji
2,3 mln zł kary nałożył na Samsung Electronic Polska Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta za reklamę telewizorów, w których firma odnosiła się do trwającego procesu wprowadzania naziemnego nadawania cyfrowego.
Postępowanie przeciwko Samsung Electronics Polska wszczęto w grudniu ub.r. po zawiadomieniu Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji. Dotyczyło kampanii reklamującej telewizory tego producenta odnoszącej się do trwającego w Polsce procesu wprowadzania sygnału cyfrowego. Według resortu spółka w reklamach telewizorów zawarła wiele elementów naśladujących kampanię rządową wyjaśniającą proces cyfryzacji.
"Wykorzystanie elementów charakterystycznych dla akcji Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji mogło sugerować konsumentom, że komercyjna oferta Samsung jest częścią rządowej kampanii informacyjnej. W efekcie konsumenci - mogli zdecydować się na zakup, którego nie zrobiliby, gdyby nie uzyskali mylącej informacji" - napisał UOKiK w uzasadnieniu swojej decyzji.
Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów Urząd nałożył na Samsung Electronics Polska karę finansową w wysokości 2,3 mln zł. UOKiK wziął pod uwagę wycofanie kampanii z mediów natychmiast po wszczęciu postępowania. Decyzja nie jest ostateczna, przysługuje od niej odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Jak przekazał "Presserwisowi" Olaf Krynicki, rzecznik prasowy Samsung ELectronics Polska, spółka obecnie analizuje decyzję i na tej podstawie rozważy zasadność podjęcia dalszych działań. (BG)
(13.05.2013)










