"Glamour", "Shape" i "Sukces" z wyższą sprzedażą w lutym
Trzy spośród miesięczników luksusowych - "Glamour", "Shape" i "Sukces" - znacząco poprawiły sprzedaż w lutym br.
Według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy największy wzrost średniej sprzedaży ogółem odnotowało przedostatnie pismo w tym segmencie, "Shape" (Hearst Marquard Publishing) - przy sprzedaży na poziomie 34 684 egz. wzrost ten wyniósł 41,9 proc. wobec lutego ub.r. Sprzedaż poprawiły również: ostatni w zestawieniu "Sukces" (Gremi Media) - wyniosła ona 16 039 egz. (wzrost o 20,2 proc.), a także "Glamour" (G+J Media), którego sprzedaż osiągnęła poziom 79 880 egz. (wzrost o 16,2 proc.).
Liderami sprzedaży w segmencie były: "Twój Styl" (Wydawnictwo Bauer) - 232 460 egz. (spadek o 3,6 proc.), "Zwierciadło" (Wydawnictwo Zwierciadło) - 81 831 egz. (spadek o 12,1 proc.) i "Pani" (Wydawnictwo Bauer) - 81 701 egz. (spadek o 11 proc.).
Największy spadek, o 37,7 proc., odnotował "Joy" (Hearst Marquard Publishing).
Luty był także pierwszym miesiącem sprzedaży nowego luksusowego pisma Marquarda, miesięcznika "Harper's Bazaar". Jak jednak informują przedstawiciele wydawnictwa, miesięcznik nie został jeszcze zgłoszony do ZKDP, dlatego jego danych brak w zestawieniu. Wydawca pisma pod koniec lutego br. szacował sprzedaż pierwszego numeru na 60 tys. egz.
W segmencie pism shoppingowych w lutym br. sprzedaż "Avanti" (Agora SA) wyniosła 103 671 egz. (spadek o 16,8 proc.). Drugi miesięcznik, "Hot Moda & Shopping" (Marquard Media Polska), miał łączone wydanie styczniowo-lutowe.

AT










