Dział: REKLAMA

Dodano: Maj 10, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

RECMA: najbardziej skutecznymi domami mediowym w 2012 roku były MEC i Carat

Research Company Evaluating the Media Agency Industry (RECMA) obliczył, że w ub.r. MEC i Carat były najbardziej skutecznymi domami mediowymi w pozyskiwaniu klientów.

RECMA co roku publikuje raport dotyczący m.in. skuteczności biznesowej domów mediowych w Polsce. Na podstawie danych z samych domów mediowych, firm badawczych i konsultingowych oraz monitoringu prasy branżowej oceniono 18 firm pod względem liczby straconych i pozyskanych budżetów. RECMA w rankingu przyznaje punkty  za zdobyte budżety i odejmuje za stracone - za tzw. key pitches czyli klientów z budżetami powyżej 2 mln euro (3 pkt, za nowego i  2 pkt za utrzymanego) i  za klientów z budżetem powyżej 0,5 mln euro (1 pkt).
Najbardziej skutecznymi domami mediowymi w 2012 roku były MEC  i Carat – uzyskały po 9 pkt.  Dalej były: Mindshare  i Universal McCann  po 6 pkt, MediaCom, Maxus PHD Media Direction - po  5 pkt., MediaVest  i Initiative  - po 4 pkt., Starcom  i Arena – po 3 pkt, Havas Media  i
MediaDirection OMD – po 2 pkt, ZenithOptimedia, Starlink  i Vizeum  - po 1 pkt. Bilans zysków i strat dał PHD wynik 0 pkt, a  OMD minus 1 pkt.
(AMS)

(10.05.2013)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.