RECMA: najbardziej skutecznymi domami mediowym w 2012 roku były MEC i Carat
Research Company Evaluating the Media Agency Industry (RECMA) obliczył, że w ub.r. MEC i Carat były najbardziej skutecznymi domami mediowymi w pozyskiwaniu klientów.
RECMA co roku publikuje raport dotyczący m.in. skuteczności biznesowej domów mediowych w Polsce. Na podstawie danych z samych domów mediowych, firm badawczych i konsultingowych oraz monitoringu prasy branżowej oceniono 18 firm pod względem liczby straconych i pozyskanych budżetów. RECMA w rankingu przyznaje punkty za zdobyte budżety i odejmuje za stracone - za tzw. key pitches czyli klientów z budżetami powyżej 2 mln euro (3 pkt, za nowego i 2 pkt za utrzymanego) i za klientów z budżetem powyżej 0,5 mln euro (1 pkt).
Najbardziej skutecznymi domami mediowymi w 2012 roku były MEC i Carat – uzyskały po 9 pkt. Dalej były: Mindshare i Universal McCann po 6 pkt, MediaCom, Maxus PHD Media Direction - po 5 pkt., MediaVest i Initiative - po 4 pkt., Starcom i Arena – po 3 pkt, Havas Media i
MediaDirection OMD – po 2 pkt, ZenithOptimedia, Starlink i Vizeum - po 1 pkt. Bilans zysków i strat dał PHD wynik 0 pkt, a OMD minus 1 pkt.
(AMS)
(10.05.2013)










