Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 09, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Spadły przychody Grupy TVN - prezes zapewnia, że najgorsze już minęło

W pierwszym kwartale br. Grupa TVN wypracowała 343,1 mln zł przychodów – o 6 proc. mniej niż w tym okresie ub.r.

Przeważająca większość przychodów spółki - 336 mln zł (o 6 proc. mniej niż rok temu) pochodziła z segmentu telewizyjnego. Jak podkreślał prezes TVN Markus Tellenbach podczas wczorajszej prezentacji wyników spółki, przychody TVN spadły mniej niż telewizyjny rynek reklamowy, który według szacunków spółki w oparciu o dane domu mediowego Starlink skurczył się o 8,9 proc. - Na rynku reklamowym najgorsze już minęło – stwierdził Markus Tellenbach. Spółka podtrzymała zaprezentowaną wcześniej prognozę spadku rynku w całym br. na średnim jednocyfrowym poziomie.
Raportowana Grupy TVN EBITDA wyniosła 98 mln zł i była o 8,9 proc. wyższa niż rok temu, a zysk operacyjny wyniósł 76,6 mln zł (wzrost o 6,2 proc.). Natomiast wynik netto TVN był ujemny – strata przypadająca akcjonariuszom wyniosła 43,8 mln zł wobec 184,9 mln zł zysku osiągniętego w pierwszym kwartale ub.r. Wpłynęły na to m.in. koszty płaconych odsetek oraz niezrealizowane różnice kursowe. – Na kolejny kwartał patrzymy już z większym optymizmem. Wzrost popytu na czas reklamowy sprawił, że mamy znów lepszą pozycję negocjacyjną pozwalającą odeprzeć presję klientów na obniżanie cen – oznajmił prezes TVN. Nie ujawnił danych dotyczących sprzedaży reklam za kwiecień br. – Sprzedaż naszych zasobów była na poziomie bliskim maksymalnego, a ceny wyższe niż rok temu – powiedział jednak. Tellenbach zaznaczył też, że w razie tąpnięcia na rynku reklamowym spółka jest gotowa szybko wprowadzić oszczędności. W pierwszym kwartale cięcia wyniosły 17 mln zł, z tego ok. 10 mln zł TVN oszczędził na ofercie programowej kanałów Grupy. – Wzrost naszego udziału w rynku świadczy, że nie miało to negatywnego wpływu na poziom widowni – podkreślił prezes TVN. Według danych Nielsen Audience Measurement łącznie wszystkie stacje Grupy miały w pierwszym kwartale br. 22,3 proc. udziału w grupie komercyjnej – wobec 21,6 proc. rok temu.

 

RUT

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.