Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 08, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Grupa TVN miała w pierwszym kwartale ponad 40 mln zł straty

Strata netto Grupy TVN, przypadająca akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniosła w pierwszym kwartale 2013 roku 43,82 mln zł i była mniejsza od konsensusu na poziomie 53,6 mln zł straty.

Zysk operacyjny grupy w pierwszy kwartale 2013 roku wyniósł 76,61 mln zł i był wyższy od średniej prognoz na poziomie 64,1 mln zł.
Zysk EBITDA wyniósł 97,99 mln zł i był wyższy od oczekiwań analityków na poziomie 84,7 mln zł. Marża EBITDA wzrosła do poziomu 28,6 proc. w porównaniu do 24,6 proc. w analogicznym okresie 2012 roku.
"Wzrost raportowanej EBITDA był przede wszystkim efektem udziału w zyskach jednostek stowarzyszonych: NC+ i Onet Holding (po zmianie nazwy z Vidalia Investments), nowego właściciela Grupy Onet.pl" - podał TVN w komunikacie prasowym.
Skorygowany wskaźnik EBITDA TVN (z wyłączeniem udziału w zyskach jednostek stowarzyszonych - PAP) wyniósł 85,15 mln zł w porównaniu z 89,81 mln zł w analogicznym okresie 2012 roku. Skorygowana marża EBITDA wzrosła do 24,8 proc. z 24,6 proc. w analogicznym okresie 2012 roku.
Z kolei przychody ze sprzedaży grupy wyniosły 343,15 mln zł i były wyższe od konsensusu na poziomie 339,2 mln zł.
Przychody ze sprzedaży segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej TVN spadły do 335,99 mln zł z 356,04 mln zł w analogicznym okresie 2012 roku.
"Niewielki spadek przychodów Grupy TVN o 22 miliony zł został zniwelowany efektami dalszej optymalizacji kosztów w wysokości 17 milionów zł" - podano w prezentacji wynikowej.
TVN podtrzymuje prognozę spadku rynku reklamy telewizyjnej w 2013 roku o średniej jednocyfrowej dynamice - poinformował TVN w komunikacie prasowym. Spółka podała również, że w pierwszym kwartale rynek reklamy telewizyjnej stracił 8,9 proc. wartości w ujęciu rok do roku.
"Zarząd podtrzymuje uprzednio podane oczekiwania co do średniego jednocyfrowego spadku rynku reklamy telewizyjnej w całym roku 2013. Spółka jest przygotowana do podjęcia dalszych potencjalnych działań optymalizacji kosztów w celu utrzymania EBITDA, w przypadku gdyby sytuacja rynkowa odbiegała od oczekiwań" - powiedział cytowany w komunikacie prezes TVN Markus Tellenbach.
Według szacunków TVN na podstawie danych Starlink rynek reklamy telewizyjnej w Polsce w okresie trzech miesięcy zakończonych 31 marca 2013 r.oku spadł o 8,9 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2012 roku.
"Obecnie obserwujemy stopniową poprawę dynamiki rynku po wysokim jednocyfrowym tempie jego spadku w pierwszym kwartale – zgodnie z naszymi oczekiwaniami" - podał TVN w prezentacji wynikowej.
Udziały TVN w rynku reklamy telewizyjnej netto wzrosły do 34,8 proc. w okresie trzech miesięcy zakończonych 31 marca 2013 roku z 34,2 proc. w analogicznym okresie 2012 roku. (PAP)

(08.05.2013)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.