TVP przestraszyła się KRRiT? Nadawca nie przerywa reklamami programów w TVP Rozrywka
Telewizja Polska wycofała się z pomysłu przerywania programów reklamami w nowym kanale TVP Rozrywka. Wcześniej jej przedstawiciele twierdzili, że nadawca mógł dzielić audycje reklamami w kanałach koncesjonowanych, ale tego nie robił.
”Rozważaliśmy ten wariant. Po namyśle nie zdecydowaliśmy się jednak na to rozwiązanie - twierdzi Joanna Stempień-Rogalińska, rzeczniczka TVP, cytowana przez serwis Wirtualnemedia.pl.
Według Telewizji Polskiej ustawowy zakaz przerywania programów reklamami w mediach publicznych dotyczy tylko kanałów zapisanych w ustawie o radiofonii i telewizji. ”Kanały koncesjonowane to w tym przypadku wyjątek” – stwierdziła w kwietniu Joanna Stempień-Rogalińska, rzeczniczka TVP. Pytana, czemu w takim razie wcześniej nie zdecydowano się na dzielenie audycji reklamami w takich kanałach, jak TVP Sport, TVP Seriale czy TVP Kultura, wówczas odpowiedziała: ”Rozumiemy, że przerywanie programów reklamami zakłóca integralność audycji, a także jest pewnym dyskomfortem dla widzów, więc staraliśmy się dotąd tego nie czynić. Powoduje to jednak znaczne ubytki możliwych przychodów, co w obecnej sytuacji ekonomicznej jest bardzo istotne. W przypadku TVP Rozrywka zabieg ten jest naszym zdaniem najmniej uciążliwy dla widzów”.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji stoi na stanowisku, że TVP jako medium publiczne nie może dzielić audycji reklamami i dotyczy to również kanałów koncesjonowanych.
KOZ










