"Uważam Rze" droższe od bezpośredniej konkurencji
Wydawca "Uważam Rze" (Gremi Media) zdecydował się na podwyższenie ceny egzemplarzowej tygodnika. Jego bezpośrednia konkurencja będzie tańsza.
Najnowsze wydanie "Uważam Rze", które trafiło na rynek w poniedziałek 6 maja, ukazało się w cenie 4,90 zł za egz. Wcześniej tygodnik kosztował 3,90 zł. Jednocześnie wydawca zmniejszył objętość pisma ze 100 do 84 stron (łącznie z okładką). Sekcję Biznes redakcja przeniosła z końca pisma na trzecią pozycję. Ze spisu treści zniknęły wyodrębnione działy Kultura i Sport. Dotychczasowa sekcja Życie i nauka została przemianowana na Naukę i zdrowie.
- "Uważam Rze" to tygodnik opinii. Dlatego jego cenę egzemplarzową zbliżyliśmy do 5 zł, bo tyle kosztują wiodące w tym segmencie "Newsweek Polska" i "Polityka" - mówi Jerzy Karwelis, dyrektor wydawniczy Gremi Media.
Jednak bezpośrednia konkurencja "Uważam Rze" - "Tygodnik do Rzeczy" (Orle Pióro) i "Sieci" (Fratria) będą teraz atrakcyjniejsze cenowo. - Przyjęty przez nas model biznesowy zakłada utrzymanie w dającej się przewidzieć przyszłości obecnej ceny "Sieci", czyli 3,90 zł za egzemplarz - mówi Michał Karnowski, członek zarządu Fratrii. - Droższe mogą być tylko numery zawierające dodatki specjalne. Na przykład wydany na długi weekend majowy numer "Sieci" miał dodatek "Prawdziwe teorie spiskowe" i był sprzedawany w cenie 4,90 zł - przypomina Michał Karnowski.
Ceny 3,95 zł za egz. nie zamierza zmieniać też "Tygodnik do Rzeczy", którego zespół redakcyjny opiera się na byłych publicystach "Uważam Rze". - Zmiana ceny egzemplarzowej małego chrabąszcza, jakim stał się pod względem sprzedażowym "Uważam Rze", nie jest dla nas powodem, by rozważać zmianę ceny naszego tygodnika - deklaruje Paweł Lisicki, redaktor naczelny "Tygodnika do Rzeczy" i wiceprezes spółki Orle Pióro.
W lutym br. średnia sprzedaż ogółem "Uważam Rze" wyniosła 24 438 egz. i była aż o 82,1 proc. niższa niż w lutym 2012 roku. Tymczasem "Tygodnik do Rzeczy" sprzedawał w lutym średnio 115 501 egz., a średnia sprzedaż "Sieci" wyniosła 104 581 egz.
- Pod redakcją Jana Pińskiego "Uważam Rze" miota się od ściany do ściany. Wszystko wskazuje na to, że idzie na dno - mówi Michał Karnowski.
Jerzy Karwelis zapewnia, że mimo złych wyników sprzedażowych wydawca nie rozważa likwidacji "Uważam Rze" ani zmiany jego periodyczności. - Przeciwnie, zastanawiamy się, jak ten tytuł wzmocnić, ale ten temat nie wyszedł poza sferę ogólnych dyskusji - mówi Karwelis.
- Grzegorz Hajdarowicz, właściciel Gremi Media, doskonale zdaje sobie sprawę, że sprzedaż "Uważam Rze" na obecnym poziomie to śmierć tego tytułu i brak nadziei na przywrócenie rentowności - mówi pragnący zachować anonimowość pracownik Gremi Media. - Jednak podchodzi do sprawy ambicjonalnie i nie zamknie tego tytułu - dodaje.
JF










