Telewizje śniadaniowe ogląda mniej widzów
Programy telewizji śniadaniowych wiosną notują spadki oglądalności w porównaniu z ub.r.
Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement za okres 4 marca – 26 kwietnia br., ”Dzień dobry TVN” w dni powszednie ogląda średnio 569 tys. widzów (13,8 proc. udziału w rynku; 17,3 proc. w grupie komercyjnej). Widownia w porównaniu z tym okresem ub.r. zmniejszyła się o 24,8 tys. widzów. Przewaga ”Dzień dobry TVN” nad emitowanym w TVP 2 ”Pytaniem na śniadanie” wzrosła z 58 tys. widzów do 150,5 tys. Oba programy emitowane są w podobnych porach (TVN – w tygodniu od 8 do 11, TVP 2 – od 8 do 10.40, wiosną ub.r. od 8.30). Telewizja śniadaniowa Dwójki przyciąga średnio 418,5 tys. widzów (10,3 proc. udziału w rynku; 8,5 proc. w grupie komercyjnej). ”Pytanie na śniadanie” w porównaniu z ub.r. straciło 117,4 tys. widzów.
Z kolei nadawana między 6 a 8 rano w TVP 1 ”Kawa czy herbata” gromadzi średnio 308,3 tys. (14,5 proc. udziału w rynku; 9,6 proc. w grupie komercyjnej). To spadek o 89,4 tys. widzów w porównaniu ub.r. (KOZ)
(30.04.2013)










