Dział: REKLAMA

Dodano: Kwiecień 22, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Media Trendy 2013 bez Grand Prix, najwięcej nagród dla OMD i AMS

(Fot. Marcin Grabowiecki)

W tegorocznej edycji konkursu Media Trendy przyznano 11 nagród i 22 wyróżnienia. Po raz pierwszy ogłoszono ranking agencji i domów mediowych oraz mediów. Wśród pierwszych zwyciężył OMD, wśród drugich - AMS. Zdobywcy Grand Prix nie wyłoniono.

- Nagroda Grand Prix sama w sobie jest wyjątkowa i przyznawana za wybitne pomysły, innowacyjne i bardzo odważne. Nagrodzona tym tytułem kampania powinna być tą, która w pewnym sensie zmieniła zasady gry na rynku komunikacji marketingowej. W zgłoszonych w tym roku pracach takiej nie znaleźliśmy - mówi Łukasz Wejchert, przewodniczący jury. - Zaznacza jednak, że poziom prac był wysoki. - Najwyższy poziom miały kampanie o charakterze prospołecznym - dodaje Wejchert.
Najwięcej nagród, wyróżnień i nominacji zdobyły: OMD (trzy nagrody, jedno wyróżnienie, cztery nominacje), DDB Warszawa (trzy nagrody, jedno wyróżnienie, dwie nominacje), Starcom MediaVest Group (jedna nagroda, pięć wyróżnień, dwie nominacje).
W tym roku po raz pierwszy ogłoszono ranking agencji i domów mediowych oraz mediów. Powstał on na podstawie łącznej liczby przyznanych przez jurorów punktów: za nominację do nagrody 1 punkt, za wyróżnienie 5 punktów, a za nagrodę 10 punktów. W rankingu agencji i domów mediowych pierwsze miejsce zajął dom mediowy OMD, który zebrał najwięcej punktów. W rankingu mediów zwyciężyła firma reklamy zewnętrznej AMS SA - wyróżniona w kategorii Open za kampanię "RockPay - przygotuj telefon na rewolucję" promującą zakupy za pośrednictwem aplikacji (wspólnie z Krajowym Integratorem Płatności).
W kategorii Akcje specjalne i eventy nagrodzono MEC i Havas Engage Warsaw za akcję specjalną "Reklama dla firm" dla Orange Polska oraz Mindshare Polska i Brasil za komunikację eventu "Biegnij, Warszawo" dla Nike Poland.
Kampania "Rozkład jazdy McDonald's'" autorstwa DDB Warszawa i OMD otrzymała nagrodę w kategorii Best use of content . Za najlepszą kampanię zintegrowaną uznano projekt "Rak'n'Roll Records - charytatywna wytwórnia muzyczna" agencji 180heartbeats + Jung von Matt. Z kolei agencja reklamowa PZL została nagrodzona w kategorii Komunikacja w marketingu społecznym za kampanię "Autyzm wprowadza w błąd" dla Fundacji Synapsis.
W kategorii Wykorzystanie Internetu i mediów interaktywnych nagrodzono Starcom MediaVest Group za pierwszy baner reklamowy sterowany głosem i gestem.
Nagrody w kategorii Wykorzystanie kanałów komunikacji zdobyły: "Reklama przyszłości" (ambient media, Heureka i Mediacom Warszawa), "Nekrolog" - akcja promocyjna akcji "Znicz 2012" organizowanej przez Komendę Główną Policji (wykorzystanie mediów drukowanych, The Digitals), "Rozkład jazdy McDonald's" (wykorzystanie reklamy zewnętrznej, DDB Warszawa i OMD), reklama radiowa "Budziki" dla McDonald's (wykorzystanie treści audio, DDB Warszawa i OMD), partyzancki product placement "Far Cry 3" (wykorzystanie treści wideo, Havas Media i Socialyse Polska).
Tytuł Medium Roku przyznano YouTube - "za stały rozwój wysokiej jakości kanałów tematycznych i współpracę przy tworzeniu profesjonalnych treści w Polsce i na terenie Europy Środkowo–Wschodniej".
Za Wydarzenie Roku uznano wojnę o ACTA. Według jury to "nagroda dla tysięcy internautów, którzy uznali, że zagrożony jest ich świat: świat Internetu, wolnego słowa i swobodnej wymiany treści".
Tytuł Człowieka Roku przyznano polskim paraolimpijczykom - "za to, że tak znacząco można było wypromować ideę, która do tej pory stała w cieniu. Za to, jak zmieniło się postrzeganie dyscyplin paraolimpijskich poprzez dostrzeżenie jaskrawego kontrastu pomiędzy ich promocją w kraju i za granicą".
Konkurs Media Trendy nagradza wszelkie działania, które wykraczają poza standardową komunikację. 60-osobowe jury oceniało 211 kampanii. Prace do konkursu zgłosiły agencje komunikacji marketingowej, media i klienci - w sumie 75 firm.
W towarzyszącym Media Trendom konkursie Young Media Lions (dla profesjonalistów w planowaniu komunikacji marketingowej mających mniej niż 29 lat) nagrodę główną – wyjazd na festiwal Cannes Lions, zdobyły Anna Kozłowska i Monika Dzikiewicz z domu mediowego Starcom.

Fotogaleria z gali Media Trendów 2013

BG

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: REKLAMA

Dodano: Kwiecień 23, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Po tekście "Wprost" politycy chcą kontroli przetargów z udziałem CAM Media

(Fot. www.wprost.pl)

Solidarna Polska chce, aby Centralne Biuro Antykorupcyjne zbadało wszystkie przetargi publiczne, w których wzięła udział spółka CAM Media.

Dziennikarze „Wprost” Michał Majewski, Sylwester Latkowski i Cezary Bielakowski napisali tekst pt. „Nowak – złote dziecko Tuska”, w którym opisują bliskie relacje ministra transportu Sławomira Nowaka ze współwłaścicielem firmy CAM Media Adamem Michalewiczem. W tekście podają, że dzięki kontraktom z państwowymi spółkami i instytucjami rządowymi firma zarobiła miliony złotych. CAM Media pracowała m.in. dla: Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, PKP, PGE, MSZ i Totalizatora Sportowego.
Minister Nowak w poniedziałkowym oświadczeniu odpowiedział na oskarżenia „Wprost”: "Nigdy nie ułatwiałem ani nie pomagałem w prowadzeniu biznesu, zdobywaniu zleceń lub kontraktów CAM Media, ani żadnej innej firmie".
Oświadczenie wydał też zarząd CAM Media - poinformował w nim m.in., że w 2012 roku spółka wygenerowała prawie 1 mln zł zysku (netto), lecz było to możliwe dzięki kampaniom przygotowanym na Euro 2012, a te zrealizowała na zlecenie zagranicznych koncernów, a nie spółek z udziałem Skarbu Państwa.
- Tekst "Wprost" jest nierzetelnym, jednostronnym materiałem, opartym na insynuacjach. Jest on dla CAM Media krzywdzący, ponieważ kontrakty zdobywamy uczciwie, startując w publicznych przetargach. Część z nich wygrywamy, część przegrywamy. Ostatnio przegraliśmy przetarg Ministerstwa Rozwoju Regionalnego – mówi „Presserwisowi” Krzysztof Przybyłowski, prezes zarządu CAM Media.
Minister Nowak chce, aby sprawą zajęli się opłaceni przez niego prawnicy. Podobnie CAM Media, która uznała, że artykuł narusza dobry wizerunek firmy i sprawę zamierza skierować do kancelarii prawnej.
Patryk Jaki, rzecznik Solidarnej Polski, wystąpił wczoraj do CBA, by zbadało wszystkie przetargi publiczne, w których CAM Media wzięła udział.

"Każdy ma szansę wygrać z nami w przetargu" - mówi Press.pl Krzysztof Przybyłowski, prezes CAM Media SA

(PAP, DR)

(23.04.2013)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo