W lutym najbardziej wzrosła sprzedaż "Newsweeka", a największy spadek notuje "Uważam Rze"
"Gość Niedzielny", "Polityka", "Newsweek Polska" i "Gazeta Polska" w lutym br. zwiększyły sprzedaż w stosunku do tego samego miesiąca 2012 roku. Bardzo dużo traci "Uważam Rze" - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
W lutym br. na pozycję lidera wśród tygodników opinii wróciła "Polityka" (Polityka), która w tym miesiącu sprzedawała średnio 125 498 egz. (wzrost o 1,6 proc. wobec lutego 2012 roku). Dalej znalazł się "Newsweek Polska" - 120 119 egz. (wzrost o 24,4 proc.) i tygodnik "Do Rzeczy" - 115 501 egz. (pismo debiutowało pod koniec stycznia br.).
Największe spadki zanotowały tygodniki Gremi Media: "Uważam Rze" w lutym sprzedawało średnio 24 438 egz. (spadek o 82,1 proc.) i "Przekrój" – 17 730 egz. (spadek o 25,9 proc.). Sprzedaż "Uważam Rze" spada po tym, jak w listopadzie ub.r. zwolniony został redaktor naczelny Paweł Lisicki i odeszła z nim większość redakcji.
Sprzedaż pism z przedrukami w lutym tego roku była następująca: "Tygodnik Angora" (Wydawnictwo Westa Druk Mirosław Kuliś) – 340 998 egz. (spadek o 7,7 proc.), "Forum" (Polityka) – 13 379 egz. (spadek o 8,1 proc.).
Wśród tygodników katolickich największą sprzedaż miał "Gość Niedzielny" (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej Gość Niedzielny) – 144 658 egz. (wzrost o 3,9 proc.). Drugi był "Tygodnik Powszechny" – 16 462 egz. (spadek o 9,6 proc.).

AT










