Polska Agencja Prasowa zamknęła zeszły rok zyskiem
(fot. Marcin Obara)
Polska Agencja Prasowa SA zamknęła ubiegły rok na plusie. Jej zysk netto wyniósł 913 tys. zł.
Wcześniejszy rok spółka zakończyła ze stratą netto w wysokości 2,12 mln zł. Za część tej straty (1,3 mln zł) odpowiadała zlikwidowana w ub.r. Drukarnia Naukowo-Techniczna. Likwidacja wiązała się ze zwolnieniem niemal 100 osób.
Przychody netto ze sprzedaży produktów i usług Agencji wyniosły 50,2 mln zł - o 2,4 proc. więcej, niż rok wcześniej. Na wzrost złożyły się: większe wpływy ze sprzedaży serwisów ekonomicznych, wynajem powierzchni biurowej i magazynowej w budynku przy ul. Mińskiej w Warszawie, a także wpływy ze sprzedaży zdjęć, pakietów informacyjnych i serwisów WWW. Zmalała natomiast sprzedaż usług Centrum Prasowego.
Jak podkreślił w komunikacie prezes PAP Jerzy Paciorkowski, głównym celem przyjętej w ubiegłym roku strategii rozwoju Agencji na lata 2013 – 2015 "jest utrzymanie pozycji lidera na rynku dostawcy informacji oraz dywersyfikacja przychodów".
PAP jest jednoosobową spółką Skarbu Państwa. Otrzymuje dotację z budżetu państwa na realizację misji publicznej (m.in. upowszechnianie stanowisk Sejmu, Senatu, Prezydenta RP i Rady Ministrów) - w ub.r. wyniosła ona 3,1 mln zł. (MW, PAP)
(18.04.2013)










