Dział: PRASA

Dodano: Kwiecień 16, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Według niemieckiej prasy G+J wycofa się z Polski

Hamburski dziennik "Hamburger Abendblatt", zwykle dobrze poinformowany w sprawach niemieckiego wydawnictwa Grüner + Jahr, podał, że ta grupa wydawnicza wkrótce wycofa się z Polski.

Według "Hamburger Abendblatt" wkrótce zakończony zostanie proces wycofywania się G+J z Polski. Inicjatorem tych działań jest szef ds. międzynarodowych hamburskiego wydawnictwa Torsten-Jörn Klein, który - jak informowaliśmy w "Presserwisie" w ubiegłym tygodniu - ma jednak odejść z koncernu.
Według niemieckiej gazety polskie portfolio G+J miałoby zostać, w części lub w całości, przejęte przez Hubert Burda Media. - Nic mi na ten temat nie wiadomo - mówi Michał Helman, dyrektor wydawniczy Hubert Burda Media Polska. Z prezes G+J Polska Magdaleną Malicką nie udało się nam skontaktować.
W polskim G+J od miesięcy spodziewana jest informacja, że tytuły tego koncernu zmienią właściciela. Pracownicy nie znają jednak żadnych konkretów, dlatego mnożą się spekulacje na ten temat.
Z informacji "Presserwisu" wynika, że niemieckie koncerny prowadziły rozmowy w sprawie powołania spółki joint venture, aby połączyć polskie portfolio G+J Polska i Hubert Burda Media. Udziały miałyby być proporcjonalne do posiadanych tytułów, co oznaczałoby, że większościowym udziałowcem byłby Hubert Burda Media (wydaje 21 magazynów), a G+J - mniejszościowym (12 magazynów). - Oba wydawnictwa nie mają bogatej oferty, w ostatnich latach zachowywały się statycznie, a kryzys na rynku prasy wymusza konsolidację - mówi członek zarządu jednego z wydawnictw, który nie chce w tej sprawie wypowiadać się pod nazwiskiem.
G+J Polska ma w swojej ofercie: dwutygodnik people "Gala", miesięcznik dla kobiet "Glamour", magazyny poradnikowe "Claudia" i "Moje Gotowanie", tytuły naukowo-podróżnicze:" "Focus", "National Geographic", "National Geographic Traveler", "Śledczy", "Coaching", "Sekrety Nauki", "Focus Historia".
Hubert Burda Media ma tytuły poświęcone modzie i stylowi życia - "Elle" i "In Style", poradniki, m.in. "Burdę", "Dobre Rady" i "Samo Zdrowie".
- G+J może wybrać inny scenariusz wycofania się z polskiego rynku niż alians z Burdą - mówi "Presserwisowi" jeden z menedżerów tego wydawnictwa. - Może on polegać na przedstawieniu oferty sprzedaży swoich tytułów. Wtedy część portfolio kupiłby zapewne największy wydawca na polskim rynku, czyli Wydawnictwo Bauer - mówi nasz rozmówca. (JF, LL)

(16.04.2013)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.