KER: reklama sklepów OleOle! promuje przemoc
Komisja Etyki Reklamy uznała, że reklama sklepu internetowego OleOle.pl promuje agresywne zachowania i poniża kobiety.
Chodzi o internetową i zewnętrzną reklamę marketów OleOle.pl (Euro-net), prowadzoną pod koniec ub.r. W spocie pt. „Uderzająca oferta” reklamującym laptop widać, jak rękawica bokserska uderza kobietę. Jednak jej zniekształcona twarz w dalszym ciągu jest uśmiechnięta. Całość kwituje hasło: „Uderz do OleOle.pl”.
Według skarżących reklama zachęca do przemocy i budzi wyłącznie negatywne emocje, sugerując, że bicie sprawia im radość.
Przedstawiciele Euro-netu w odpowiedzi na te zarzuty podkreślali, że za pośrednictwem kampanii chcieli przyciągnąć jak największą grupę klientów, nie zaś promować przemoc. Ich zdaniem kreacja została utrzymana w żartobliwej konwencji.
Jednak zdaniem zespołu orzekającego KER reklama nie tyko promuje agresję i poniża kobiety, ale też zagraża fizycznemu, psychicznemu oraz moralnemu rozwojowi dzieci i młodzieży. Ponadto komunikacja w spocie nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej.
Firma Euro-net odwołała się od decyzji KER.
DR










