Dział: REKLAMA

Dodano: Kwiecień 10, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kupować Google lub Amazon - radzi Martin Sorrell

Dyskusję z Martinem Sorrellem prowadził Witold Jankowski z "Harvard Business Review Polska" (fot. Marcin Obara / Press)

Nowe rynki i nowe media to główne kierunki rozwoju, a kryzys jest wpisany w cykl biznesu - mówił wczoraj polskim menedżerom Martin Sorrell, guru marketingu, chief executive officer i twórca holdingu WPP Group.

Sorrell wystąpił 9 kwietnia w warszawskim Centrum Nauki Kopernik na konferencji "Nowy marketing w kreowaniu wartości firmy" organizowanej przez "Harvard Business Review Polska". Była to pierwsza wizyta właściciela WPP w Polsce. Konferencja miała pokazać, jakie trendy będą dominować w komunikacji, jak je wykorzystywać, jak dzięki tej wiedzy zwiększyć konkurencyjność i wyniki finansowe firmy.
Zdaniem Sorrella, receptą na sukces są akwizycje i inwestycje. Zapytany, w co WPP najchętniej by zainwestowała, odpowiedział bez wahania: - W Google i Amazon. W Google, bo niewiele może zagrozić jego pozycji, najwyżej prawo i regulacje, które zaczynają się już pojawiać - uzasadniał. - W Amazon, bo na moje pytanie o największe obawy biznesowe zadane szefom jednej z największych firm detalicznych, firmy transportowej i firmy produkującej opakowania, usłyszałem jedną odpowiedź: Amazon.
Martin Sorrell wyjaśniał, gdzie zaszły największe zmiany w biznesie WPP. – Piętnaście lat temu Brazylia, Rosja, Indie, Chiny oraz Europa Wschodnia stanowiły 15 procent naszego biznesu, a teraz jest to jedna trzecia - mówił. - Digital nie istniał, a teraz jest to jedna trzecia naszego biznesu. Przestrzenią dla dalszego rozwoju są nowe rynki i nowe media – radził.
Jego zdaniem spowolnienie ekonomiczne może zacząć wygasać w okolicach 2015-2016 roku. Zauważa jednak, że ślady obecnej recesji pozostaną w ekonomii i biznesie. – Nie konsumenci, lecz korporacje najbardziej odczuły skutki kryzysu - uważa Martin Sorrell. - Korporacje staną się ostrożniejsze i chyba już nigdy nie będą podejmować biznesowego ryzyka w takim stopniu, jak przed obecnym kryzysem.
Sorrell podkreślał, że - patrząc na światową gospodarkę - kryzys jest wpisany w cykl biznesu. – Z wyjątkiem ostatnich dwóch lat oraz załamania w 2001/2002 roku wydatki naszych klientów na reklamę stale mają tendencje wzrostowe – mówił Sorrell. Zapytany, co chciałby jeszcze osiągnąć, żartował: – Chciałbym kontrolować 100 procent rynku.
Martin Sorrell jest jedną z najbardziej wpływowych postaci światowego biznesu komunikacyjnego, najczęściej cytowanym przedstawicielem branży w mediach biznesowych. W ub.r. dziennik "The Guardian" umieścił go na ósmym miejscu listy najbardziej wpływowych ludzi w mediach na świecie. Jest twórcą największego holdingu WPP Group, do której należą sieci: Grey, Ogilvy & Mather, Young & Rubicam i JWT, a także największa grupa z obszaru zakupu mediów - GroupM. WPP zatrudnia ponad 140 tys. osób w 107 krajach. Wartość udziałów Sorrella w WPP szacuje się na ponad 70 mln funtów. (AMS)

 

(10.04.2013)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.