Dział: TELEWIZJA

Dodano: Kwiecień 09, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Historia kryzysu NC+ (krok po kroku)

(fot. Piotr Król)

Połączenie platformy N i Cyfry+ miało być wielkim sukcesm, a jak na razie jest wielką klapą. Nowo powstała platforma NC+ nie może się wygrzebać z wizerunkowego kryzysu, który trwa od dnia ogłoszenia jej oferty. Przygotowaliśmy ściągawkę pokazującą jak on przebiegał.

21 marca 2013

W Hilton Warsaw Hotel Magda Mołek prowadzi konferencję, na której prezes NC+ Julien Verley ogłasza koniec kompromisów dla abonentów, którzy musieli wybierać pomiędzy dwoma płatnymi telewizjami działającymi w segmencie premium (zobacz fotorelację z konferencji).
NC+ prezentuje ofertę platformy telewizyjnej powstałej z połączenia N i Cyfry + (zobacz oferowane pakiety)
Na profilu NC+ na Facebooku pojawiają się tysiące negatywnych komentarzy pod adresem nowej oferty. ”Dziękujemy za wszystkie Wasze uwagi. Są one dla nas naprawdę ważne. Jest nam przykro, że nasza nowa oferta spotkała się z taką krytyką z Waszej strony” – odpowiada administrator NC+ (zobacz jak abonenci krytykowali NC+)

22 marca 2013

NC+ przyznaje, że ma za mało konsultantów: ”Pomimo zatrudnienia dodatkowych konsultantów, zainteresowanie ofertą nc+ przerosło nasze oczekiwanie, w związku z czym prosimy o wyrozumiałość i cierpliwość”. 

25 marca 2013

Prezes NC+ Julien Verley informuje dziennikarzy, że platforma mimo krytyki nie zmieni oferty

28 marca 2013

NC+ przyznaje, że firma miała problemy komunikacyjne, które spowodowały niezadowolenie części abonentów. Klienci Cyfry+ na trzy miesiące dostają dostęp do nSport, a platformy N – do MiniMini+, Ale Kino+, Planete +, Domo+, Kuchnia+, TeleToon+.

 
 

Wiceprezes NC+ Beata Mońka w trybie natychmiastowym odchodzi z firmy

NC+ informuje o sukcesie i przedłużeniu o rok kontraktu na pokazywanie meczów piłkarskiej T-Mobile Ekstraklasy.

2 kwietnia 2013

Założyciel strony Anty NC+ Dawid Zieliński odmawia prezesowi NC+. ”Dziękuję za zaproszenie na spotkanie, ale zmuszony jestem odmówić” – pisze student.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko ITI Neovision, które ma wyjaśnić, czy firma jednostronnie zmieniając abonentom ofertę platformy N na ofertę NC+ naruszyła zbiorowe interesy konsumentów.

Wypowiedzenie składa Kamila Barabasz, dyrektor HR i administracji Canal+ Cyfrowego

5 kwietnia 2013

Tomasz Lis na swoim blogu pisze o zmianach w ofercie NC+: „złodziejstwo i rozbój” oraz „szczyt chamstwa”.

8 kwietnia 2013

NC+ prosi klientów na Facebooku o kilka dni cierpliwości i informuje, że intensywnie pracuje nad nowymi rozwiązaniami.

12 kwietnia 2013

Zarząd NC+ w ogłoszeniach prasowych "bardzo przeprasza" abonentów i wycofuje się z automatycznego przenoszenia klientów do nowo powstałej platformy

 Komentarz Dariusza Tworzydło, eksperta ds. PR z Uniwersytetu Wrocławskiego:
"Błędnym założeniem NC+ było myślenie, że sprawa ucichnie"

 

(09.04.2013)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Kwiecień 09, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

KRRiT przyznaje rację przeciwnikom oferty NC+

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji w wydanym oświadczeniu krytykuje ofertę platformy NC+. Zdaniem Rady „zostały naruszone zbiorowe interesy konsumentów”. W oświadczeniu czytamy:

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji kierując się ustawową zasadą ochrony interesu odbiorców uznaje, że jednostronne zmiany wprowadzone w umowach z abonentami spółek Canal+Cyfrowy i ITI Neovision po fuzji ich platform Cyfra + oraz n, nie uwzględniły potrzeb odbiorców i społecznych oczekiwań w zakresie korzystania z pluralistycznej zawartości mediów elektronicznych.
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, zgodnie z właściwością, wszczął postępowanie wyjaśniające na podstawie skarg abonentów. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji popiera te działania uważając za konieczne pilne ustalenie czy zostały naruszone zbiorowe interesy konsumentów. Zdaniem KRRiT klienci platform satelitarnych powinni mieć prawną gwarancję obowiązywania kontraktu na stałych warunkach przez cały okres trwania umowy zaś osiąganie sukcesu gospodarczego nie może odbywać się kosztem odbiorców, ani wpływać ograniczająco na realizację ich społeczno-kulturowych potrzeb.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji dostrzega potrzebę budowania konsumenckiego rynku płatnych usług dostępu do programów telewizyjnych, który oferowałby większe możliwości wyboru pakietów programowych, a także indywidualnego decydowania o kolejności odbieranych programów.
Przestrzeganie dobrych obyczajów w kontaktach z klientami jest przesłanką, do której odwołuje się orzecznictwo (m.in. wyrok z 6 listopada 1996 roku Sądu Apelacyjnego w Gdańsku, sygnatura I ACr 839/96). Brak szacunku dla odbiorców wyrażony jednostronnym narzuceniem woli przedsiębiorcy stał się przyczyną społecznego protestu. Abonenci na portalu społecznościowym Facebook utworzyli profil protestacyjny, który w krótkim czasie skupił ponad 65.000 użytkowników.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji w celu usunięcia wcześniej powstałych wątpliwości dotyczących wykonywania obowiązku rozprowadzania programów ( art. 43 ust.1 urt) opublikowała 17 listopada 2011 roku stanowisko, w którym w szczególności podkreśliła, iż programy TVP 1, TVP 2, program regionalny TVP SA, Polsat, TVN, TV4 oraz TV Puls powinny być dostępne w każdym oferowanym pakiecie, zwłaszcza podstawowym (najtańszym).

(09.04.2013)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY