Dział: REKLAMA

Dodano: Kwiecień 05, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Komisja Etyki Reklamy: reklama Kauflandu dyskryminuje kobiety

Komisja Etyki Reklamy uznała, że rozmowa ojca z synem w reklamie Kauflandu promuje negatywne stereotypy i wzorce dyskryminujące kobiety.

Chodzi o radiową reklamę emitowaną w ub.r. W spocie ojciec i syn prowadzą rozmowę. Syn pyta: "Dlaczego to mama odwala w domu całą brudną robotę?", na co ojciec odpowiada: "Ona sama tak chce, aby mieć czyste sumienie”. Zdaniem autora skargi reklama jest seksistowska i przedstawia kobietę jako "kurę domową". W jego opinii reklama sugeruje, że kobieta sprząta, by dorównać pracującemu poza domem mężowi. A treść komunikatu obraża kobiety, ponieważ wynika z niej, że większość z nich z własnego wyboru zajmuje się pracami domowymi.
Zdaniem przedstawicieli sieci sklepów reklama nie była wymierzona przeciwko kobietom, a jej treść to tylko humorystyczna gra słów.
KER uznała jednak, że reklama narusza normy Kodeksu etyki reklamy, gdyż nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej i zgodnie z dobrymi obyczajami. Zespół orzekający uznał, że rozmowa ojca z synem w reklamie promuje negatywne stereotypy i wzorce dyskryminujące kobiety.
Sieć sklepów Kaufland odmówiła udzielenia komentarza w tej sprawie. (DR)

(05.04.2013)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.