Komisja Etyki Reklamy: reklama Kauflandu dyskryminuje kobiety
Komisja Etyki Reklamy uznała, że rozmowa ojca z synem w reklamie Kauflandu promuje negatywne stereotypy i wzorce dyskryminujące kobiety.
Chodzi o radiową reklamę emitowaną w ub.r. W spocie ojciec i syn prowadzą rozmowę. Syn pyta: "Dlaczego to mama odwala w domu całą brudną robotę?", na co ojciec odpowiada: "Ona sama tak chce, aby mieć czyste sumienie”. Zdaniem autora skargi reklama jest seksistowska i przedstawia kobietę jako "kurę domową". W jego opinii reklama sugeruje, że kobieta sprząta, by dorównać pracującemu poza domem mężowi. A treść komunikatu obraża kobiety, ponieważ wynika z niej, że większość z nich z własnego wyboru zajmuje się pracami domowymi.
Zdaniem przedstawicieli sieci sklepów reklama nie była wymierzona przeciwko kobietom, a jej treść to tylko humorystyczna gra słów.
KER uznała jednak, że reklama narusza normy Kodeksu etyki reklamy, gdyż nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej i zgodnie z dobrymi obyczajami. Zespół orzekający uznał, że rozmowa ojca z synem w reklamie promuje negatywne stereotypy i wzorce dyskryminujące kobiety.
Sieć sklepów Kaufland odmówiła udzielenia komentarza w tej sprawie. (DR)
(05.04.2013)










