TVP zarobiła na Justynie Kowalczyk i skoczkach więcej, niż rok temu
Średnio 3,8 mln widzów przyciągały do TVP 1 zawody Pucharu Świata w skokach narciarskich, a 2,3 mln osób śledziło PŚ w biegach narciarskich. W sezonie 2012/2013 skoki miały 500 tys., a biegi 100 tys. widzów więcej, niż rok wcześniej.
Pucharowe zawody odbywały się od 24 listopada ub.r. do 24 marca br. Wygenerowane przy transmisjach wpływy reklamowe Jedynki wyniosły w tym okresie 33,7 mln zł, a Dwójki – 14,6 mln (dane cennikowe, bez rabatów). Obie stacje zarobiły na Pucharze Świata więcej niż w sezonie 2011/2012 – wpływy Jedynki wzrosły o 55 proc., a Dwójki o 5 proc.
Najchętniej oglądane transmisje zmagań skoczków zgromadziły w TVP 1 po 4,7 mln widzów – były to zawody w Lahti (9 marca) i Wiśle (9 stycznia). Niewiele mniej osób – 4,6 mln – oglądało 6 stycznia bieg narciarski kobiet (Tour de Ski w Val di Fiemme).
Średnio transmisje dały Jedynce 30,7 proc. udziału w rynku (25,7 proc. w grupie komercyjnej 16-49), a Dwójce – 23,1 proc. (16,6 proc.), przy czym skoki odbywały się głównie późnym popołudniem i wieczorami, a biegi rozgrywano o wcześniej porze.
Zawody PŚ pokazywały też kanały TVP Sport i Eurosport. TVP Sport gromadził przy skokach średnio 51 tys. widzów (0,55 proc. udziału w rynku), a przy biegach – 43 tys. (0,46 proc.). Większą widownię miał Eurosport: skoki narciarskie oglądało tam 194 tys. osób (2,15 proc. udziału), a biegi – 176 tys. osób (1,92 proc.).
W tym sezonie Justyna Kowalczyk trzeci razy z rzędu zdobyła Puchar Świata w biegach narciarskich kobiet, a wśród polskich skoczków najlepszy był Kamil Stoch (3. miejsce w klasyfikacji pucharowej).
Dane: Nielsen Audience Measurement.
RUT










