Polskapresse kupuje Media Regionalne
Grupa Polskapresse podpisała z Mecom Group Plc umowę kupna 100 proc. udziałów w spółce Media Regionalne. Polskapresse przejmie biznes prasowy, internetowy i poligraficzny Mediów Regionalnych.
Media Regionalne mają w swoim portfolio dziewięć dzienników regionalnych (największy to „Gazeta Pomorska”), dwa płatne i trzy bezpłatne tygodniki oraz 50 serwisów internetowych. Media Regionalne są także właścicielem pięciu drukarni, które zapewniają obsługę własnych tytułów oraz świadczą usługi podmiotom zewnętrznym.
„Zakup Mediów Regionalnych to najważniejsza inwestycja Polskapresse ostatnich lat” – mówi cytowana w komunikacie prasowym Dorota Stanek, prezes Grupy Polskapresse. „Media Regionalne stanowią optymalne i naturalne uzupełnienie naszej oferty prasowej, internetowej i poligraficznej” – dodaje Stanek.
Stephen Davidson, prezes Mecom, w komunikacie prasowym oświadczył: „Chociaż nasza kadra zarządzająca oraz pracownicy w Polsce wykonali bardzo wiele, aby zminimalizować zarówno spadki przychodów reklamowych, jak i spadki przychodów ze sprzedaży nakładu w ostatnich latach, skala działalności Mediów Regionalnych stała się dla nas zbyt mała w porównaniu do wyzwań stojących przed rynkiem prasowym w Polsce. Sprzedaż udziałów do Polskapresse pozwoli na dokonanie istotnej konsolidacji branży. Wierzymy również, że takie rozwiązanie jest optymalne z perspektywy akcjonariuszy Mecom. Ta transakcja łącznie ze sprzedażą działalności radiowej zmniejsza zadłużenie netto Mecom i pozwoli nam skoncentrować się na zakończeniu strategicznego przeglądu głównych działalności operacyjnych Mecom znajdujących się w Holandii i Danii”.
Transakcja uzależniona jest od zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
We wtorek informowaliśmy, że biznes radiowy Mediów Regionalnych (Radio Gra) został przejęty przez spółkę z Grupy RMF. Z komunikatu giełdowego Mecomu wynika, że wartość tej transakcji to 9 mln zł.
Media Regionalne wygenerowały zysk przed opodatkowaniem oraz wpływem transakcji wewnątrzgrupowych na poziomie 0,3 mln euro w 2012 roku i 0,1 mln euro w 2011 roku. Wynik ten w omawianych latach dla spółek tworzących Radio Gra wyniósł 0,1 mln euro w 2012 roku i 0,2 mln euro w 2011 roku.
Na dzień 31 grudnia 2012 roku Media Regionalne posiadały aktywa o wartości brutto wynoszącej 51,7 mln euro i wartości netto 46,0 mln euro.
Mecom szacuje, ze z transakcji sprzedaży Mediów Regionalnych i Radia Gra uda mu się uzyskać 88 mln zł – wliczając w to gotówkę będącą w posiadaniu spółek.
GK