Dział: RADIO

Dodano: Marzec 19, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Właściciel RMF Maxxx przejął stacje Radio Gra

(Fot. torun.gra.fm)

Spółka Multimedia, właściciel RMF Maxxx, kupiła od Mediów Regionalnych cztery stacje Radia Gra nadające w województwie kujawsko-pomorskim.

– Cieszymy się z tego zakupu, bo Kujawsko-Pomorskie to była biała plama na naszej mapie, która zostaje zapełniona – mówi Andrzej Mielimonka, prezes Multimedia. – To cztery stacje w dobrej kondycji i z dobrymi wynikami – dodaje.
Czy Radio Gra zmieni nazwę na RMF Maxxx? – Analizujemy sytuację – odpowiada Mielimonka. Nie wyklucza, że stacje będą nadawać pod dotychczasową nazwą. Wartości transakcji nie ujawnia.
- Grupa RMF (jej częścią jest spółka Multimedia - przyp. red.) zaoferowała dobrą cenę, a radio nie było naszą core'ową działalnością, stąd decyzja o sprzedaży - mówi Dorota Łojewska, krajowa dyrektor marketingu Mediów Regionalnych.
Według ustaleń "Presserwisu" kupnem Radia Gra zainteresowane były również ZPR, do których należą Eska, Eska Rock, Radio Wawa i Vox FM. - Wstępnie rozmawialiśmy, ale nie złożyliśmy oferty - przyznaje Zbigniew Benbenek, przewodniczący rady nadzorczej ZPR.
W ub.r. w województwie kujawsko-pomorskim Radio Gra Toruń osiągało 2,4 proc. udziału w czasie słuchania, Radio Gra Włocławek – 2,1 proc., Radio Gra Bydgoszcz – 0,8 proc., Radio Gra Inowrocław – 0,4 proc. Spośród lokalnych stacji najlepszy wynik osiągnęła Eska Bydgoszcz (4,2 proc.). Dane Radio Track Millward Brown.
Radio Gra nadaje od 1993 roku. Rozgłośnię założyli byli dziennikarze Radia Toruń. Stacja nadaje w formacie CHR.
Media Regionalne należą do brytyjskiego funduszu inwestycyjnego Mecom, który zamierza sprzedać swoje aktywa w Polsce. Należą do niego również dzienniki regionalne. Według nieoficjalnych informacji ich przejęcie negocjuje Grupa Wydawnicza Polskapresse. (KOZ)

KOZ

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: RADIO

Dodano: Marzec 20, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zwolnienia w Akademickim Radiu Centrum za obsceniczne nagranie

Pracownicy Akademickiego Radia Centrum w Lublinie, którzy w ujawnionym nagraniu w wulgarny sposób zwracali się do kandydata na dziennikarza, zostali zwolnieni. Niepewna jest też przyszłość szefa rozgłośni.

O sprawie napisały lubelskie media (m.in. ”Gazeta Wyborcza Lublin” i ”Dziennik Wschodni”). Szef redakcji sportowej lubelskiej rozgłośni Bartosz Filipowicz i jego zastępca Adrian Górny mówili do kandydata do pracy m.in.: "Poczekaj chwilę, aż rozepniemy rozporki. Dlaczego odpowiedziałeś na nasze ogłoszenie dotyczące młodych chłopców do jeb...a?".
Jak informuje rzecznik UMCS, student, którego głos słychać w nagraniu, został już przeproszony zarówno przez osoby, które nagranie zmontowały, jak i szefa stacji. – E-mail z informacją o tym bulwersującym zdarzeniu dotarł do nas kilka dni przed ujawnieniem nagrania. Reakcja władz rektorskich była natychmiastowa. Zapadła decyzja, że osoby odpowiedzialne za to tracą pracę w radiu – mówi Magdalena Kozak-Siemińska, rzecznik Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, właściciela rozgłośni.
W poniedziałek sprawą ma się zająć kolegium rektorskie UMCS. Wtedy też ma zapaść decyzja odnośnie do kierującego Radiem Centrum Macieja Lachowicza (formalnie pracuje jako koordynator akademickiej grupy medialnej).
Filipowicz i Górny w wydanym oświadczeniu przeprosili ”wszystkich, którzy poczuli się urażeni w związku z dotyczącą nas sprawą, opisaną w lubelskich mediach”. ”Niewybredny żart, którego jesteśmy autorami, nie miał na celu godzić w czyjąkolwiek osobę, przekonania, poglądy” – twierdzą dziennikarze. ”Cała sprawa, to efekt pełnej kłamstw »brudnej« gry byłych współpracowników Radia, którzy chcą zaszkodzić nie tylko nam i panu Lachowiczowi, ale również Radiu Centrum i UMCS-owi” – napisali, cytowani przez lubelskie media.

 

KOZ

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo