Milion użytkowników Smart TV korzysta z aplikacji internetowych
Ponad milion telewizorów Smart TV podłączonych jest do Internetu – szacuje Michał Wojciechowski, content services team leader w Samsung Electronics.
W Polsce co roku sprzedaje się, według różnych szacunków, 1,8-2,3 mln nowych telewizorów. Najwięksi producenci oferują już niemal wyłącznie modele, które można podłączyć do Internetu. – W tym roku trudno będzie kupić telewizor Philipsa, który nie będzie Smart TV – mówił na wczorajszej konferencji Aplikacje.tv Piotr Herod, menedżer ds. rozwoju Smart TV na Europę Środkowo-Wschodnią w TP Vision (joint venture Philipsa i TPV).
Jak powiedział "Presserwisowi" Michał Wojciechowski, ponad połowa telewizorów podłączonych do Internetu to modele marki Samsung.
Z modeli tej marki z dostępem do sieci siedem na dziesięć jest do niej podłączonych; w przypadku telewizorów Smart TV marki Panasonic do Internetu podłączony jest co trzeci.
Podczas konferencji Aplikacje.tv dyskutowano m.in. o braku aplikacji - takich jak VOD - na Smart TV mniejszych nadawców telewizyjnych. Obecnie oferują je jedynie najwięksi gracze. – Odwiedzałem wielu nadawców i każdy jest zainteresowany. Telewizje obawiają się jednak o koszty – mówił Michał Wojciechowski z Samsunga. – Ceny aplikacji nie są wysokie. W tej chwili stworzenie prostej aplikacji na Smart TV kosztuje dokładnie tyle samo co na urządzenia mobilne - dodał. Jak poinformował, wśród zainteresowanych stworzeniem własnej aplikacji jest TV Trwam.
Organizatorem konferencji Aplikacje.tv była agencja reklamowa ARBG.
KOZ










