Dział: INTERNET

Dodano: Marzec 14, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Milion użytkowników Smart TV korzysta z aplikacji internetowych

Ponad milion telewizorów Smart TV podłączonych jest do Internetu – szacuje Michał Wojciechowski, content services team leader w Samsung Electronics.

W Polsce co roku sprzedaje się, według różnych szacunków, 1,8-2,3 mln nowych telewizorów. Najwięksi producenci oferują już niemal wyłącznie modele, które można podłączyć do Internetu. – W tym roku trudno będzie kupić telewizor Philipsa, który nie będzie Smart TV – mówił na wczorajszej konferencji Aplikacje.tv Piotr Herod, menedżer ds. rozwoju Smart TV na Europę Środkowo-Wschodnią w TP Vision (joint venture Philipsa i TPV).
Jak powiedział "Presserwisowi" Michał Wojciechowski, ponad połowa telewizorów podłączonych do Internetu to modele marki Samsung.
Z modeli tej marki z dostępem do sieci siedem na dziesięć jest do niej podłączonych; w przypadku telewizorów Smart TV marki Panasonic do Internetu podłączony jest co trzeci.
Podczas konferencji Aplikacje.tv dyskutowano m.in. o braku aplikacji - takich jak VOD - na Smart TV mniejszych nadawców telewizyjnych. Obecnie oferują je jedynie najwięksi gracze. – Odwiedzałem wielu nadawców i każdy jest zainteresowany. Telewizje obawiają się jednak o koszty – mówił Michał Wojciechowski z Samsunga. – Ceny aplikacji nie są wysokie. W tej chwili stworzenie prostej aplikacji na Smart TV kosztuje dokładnie tyle samo co na urządzenia mobilne - dodał. Jak poinformował, wśród zainteresowanych stworzeniem własnej aplikacji jest TV Trwam.
Organizatorem konferencji Aplikacje.tv była agencja reklamowa ARBG.

KOZ

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.