"Claudia" jako jedyne pismo w segmencie poprawiła sprzedaż
Wśród miesięczników poradnikowych tylko "Claudia" poprawiła sprzedaż w 2012 roku – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
"Claudia" (G+J Polska) w 2012 roku sprzedawała się średnio w 248 358 egz., co oznacza wzrost o 18,7 proc. w porównaniu z 2011 rokiem. Do maja ub.r. regularna cena miesięcznika wynosiła 3,99 zł, w czerwcu ub.r. ukazał się on w promocyjnej cenie 1,99 zł, natomiast od lipca ub.r. kolejne numery "Claudii" kosztowały 2,99 zł.
Najwyższą sprzedaż w 2012 roku odnotowały "Dobre Rady" (Burda Media) – 399 549 egz. (spadek o 12 proc.). Dalej znalazły się: "Kobieta i Życie" (Wydawnictwo Bauer) – 378 704 egz. (spadek o 3,1 proc.) i "Świat Kobiety" (także Bauer) – 374 014 egz. (spadek o 12 proc.).
Najdroższym pismem w segmencie jest "Poradnik Domowy" (Agora SA), który kosztuje 4,99 zł. Jego sprzedaż wyniosła w 2012 roku 341 960 egz. (spadek o 10,3 proc.). "Świat Kobiety" kosztował 2,20 zł, "Kobieta i Życie" 1,60 zł. "Olivia" po przejęciu przez Wydawnictwo Bauer w lutym ub.r. (wcześniej Marquard Media Polska) od wrześniowego numeru obniżyła cenę z 3,99 zł do 2,50 zł. Najtańszy jest miesięcznik "Dobre Rady" – 1,50 zł.

AT










