Kobiety rzadziej wypowiadają się w serwisach informacyjnych
Udział % obecności kobiet w serwisach informacyjnych (liczba wystąpień) w podziale na serwis informacyjny. (Źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów)
Kobiety rzadziej wypowiadają się w telewizyjnych serwisach informacyjnych, ale częściej są ich prowadzącymi – wynika z raportu agencji Press-Service Monitoring Mediów.
W czterech głównych serwisach informacyjnych częściej decydowano się na przytaczanie opinii mężczyzn niż kobiet (spośród wszystkich wypowiedzi, jakie pojawiły się w styczniu 2013 roku 76,41 proc. to głosy męskie. Najchętniej z wypowiedzi mężczyzn korzystali dziennikarze „Panoramy” TVP 2 (1237 razy). Nieco rzadziej – „Wydarzeń” Polsatu (1175), a najrzadziej – „Faktów” TVN (1015) i „Wiadomości” TVP 1 (1011). Kobiece wypowiedzi natomiast najczęściej pojawiały się w dzienniku telewizyjnym Polsatu – 403 oraz w „Panoramie” – 392. W „Faktach” odnotowano 294 wypowiedzi pań, a w Wiadomościach 281.
Z drugiej strony kobiety częściej były prowadzącymi główne wydania serwisów informacyjnych (prezenterki łącznie zajęły 55,26 proc. przekazu, mężczyźni - 44,74 proc.).
Autorami reportaży, jakie emitowały TVP 1, TVP 2, TVN i Polsat częściej byli mężczyźni (49,75 proc.). Najaktywniejszą reporterką okazała się Justyna Dobrosz-Oracz z „Wiadomości”, natomiast najbardziej pracowitym reporterem był Piotr Michalak z „Wydarzeń”.
(08.03.2013)










