"Viva!" i "Gala" zwiększyły sprzedaż w 2012 roku
Dwa z pięciu dwutygodników people – „Viva!” i „Gala” - zwiększyły w ub.r. sprzedaż – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. W grudniu liderem segmentu został „Show”.
W 2012 roku liderem segmentu był dwutygodnik „Party Życie Gwiazd" (Edipresse Polska SA) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 431 819 egz. (spadek o 2,6 proc. wobec 2011 roku). Drugie miejsce zajął "Show" (Wydawnictwo Bauer) – 428 894 egz. (spadek o 0,7 proc.), a trzecie "Flesz Gwiazdy & Styl" (także Edipresse) – 278 875 egz. (dwutygodnik ukazuje się od października 2011 roku). Sprzedaż czwartej w zestawieniu „Vivy!” (również Edipresse) wyniosła 208 520 egz. i była wyższa w porównaniu z 2011 rokiem o 6,7 proc. Przypomnijmy, że od kwietnia ub.r. pismo sprzedawane jest w promocyjnej cenie 2,99 zł (wcześniej 5,99 zł). Z kolei „Gala” (G+J Polska) sprzedawała się średnio w 139 425 egz., dzięki czemu odnotowała wzrost w wysokości 11,3 proc. (jeszcze w marcu 2011 roku „Gala” była tygodnikiem).
Z kolei analiza danych za grudzień ub.r. pokazuje, że na pozycję lidera wysforował się "Show" ze sprzedażą na poziomie 401 528 egz. (spadek wobec grudnia 2011 roku o 5,3 proc.). Dalej było "Party Życie Gwiazd" – 361 296 egz. (spadek o 6,4 proc.) oraz dwutygodnik "Grazia" (Bauer) – 306 205 egz. (pismo zadebiutowało pod koniec listopada ub.r.). Wśród tytułów segmentu wzrost sprzedaży w grudniu odnotowała jedynie "Gala" – o 10,7 proc. do 104 626 egz.

AT










