TVN traci na kanale TTV, ale nie rezygnuje z niego
Uruchomiony 2 stycznia ub.r. kanał TTV w ciągu roku obniżył wskaźnik EBITDA Grupy TVN o 23 mln zł. Spółka deklaruje jednak pozostanie przy tej inwestycji.
- Uruchomienie TTV było dużym wyzwaniem, ale jesteśmy zadowoleni z wyników oglądalności tego kanału i będziemy kontynuować jego budowę – mówi Markus Tellenbach, prezes Grupy TVN. Spółka nie ujawnia, jakich wyników finansowych TTV spodziewa się w br.
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w ub.r. średni udział TTV w rynku wyniósł 0,31 proc. w grupie ogólnej i 0,29 proc. w grupie komercyjnej 16-49. Ale już w pierwszych dwóch miesiącach br. było to odpowiednio 0,79 i 0,73 proc. (1 stycznia–27 lutego br.).
Nadawcą TTV jest spółka Stavka, w której Grupa TVN ma 50,55 proc. udziałów. TTV nadaje free-to-air, emitując programy poradnikowe, publicystyczne, informacyjne i interwencyjne. Kanał jest obecny na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej – z końcem ub.r. MUX 1 mogło już odbierać 95 proc. Polaków, a razem z dystrybucją kablowo-satelitarną zasięg techniczny TTV wynosi 97 proc. (RUT)
(01.03.2013)










