Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 27, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ojciec Rydzyk ma trzeciego konkurenta

logo Radiotelewizji

O koncesję dla kanału społeczno-religijnego na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej oprócz nadawcy TV Trwam i Platformy Mediowej Point Grup ubiega się także internetowa stacja Radiotelewizja.

Trzeci konkurent o. Tadeusza Rydzyka nie zamierza emitować programu katolickiego, lecz programy twórców określających się jako „Żydo-Taoisto-Hinduso-Tolteko-Buddyści”.

W konkursie na MUX 1 zgłosiło się 12 nadawców chcących emitować programy: społeczno-religijne, edukacyjno-poznawcze, filmowe i dziecięce. W pierwszych dwóch kategoriach rywalizują ze sobą m.in. media związane z prawicą. Należąca do Point Group firma Media Works planuje bowiem nie tylko stację religijną, lecz także edukacyjno-poznawczą – a o to miejsce ubiega się też wydawca tygodnika „W Sieci” i portalu Wpolityce.

Wśród chętnych na pierwszy multipleks są też: Stopklatka z kanałem filmowym (reprezentuje wspólne przedsięwzięcie Agory i Kino Polska TV), Telewizja Polska z kanałem dziecięcym TVP ABC, spółka 4Fun Media, która chce umieścić na MUX 1 nowy kanał edukacyjno-poznawczy, ZPR (planuje kanał edukacyjno-poznawczy) i Polsat (kanały: filmowy i dziecięcy).

Obecnie MUX 1 zajmują wybrane w 2011 roku w konkursie stacje Eska TV, Polo TV, TTV i ATM Grupa Rozrywka oraz kanały telewizji publicznej (TVP 1, TVP 2 i TVP Info), które opuszczą ten multipleks w kwietniu 2014 roku.

(RUT, 27.02.2013)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.