Ojciec Rydzyk ma trzeciego konkurenta
logo Radiotelewizji
O koncesję dla kanału społeczno-religijnego na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej oprócz nadawcy TV Trwam i Platformy Mediowej Point Grup ubiega się także internetowa stacja Radiotelewizja.
Trzeci konkurent o. Tadeusza Rydzyka nie zamierza emitować programu katolickiego, lecz programy twórców określających się jako „Żydo-Taoisto-Hinduso-Tolteko-Buddyści”.
W konkursie na MUX 1 zgłosiło się 12 nadawców chcących emitować programy: społeczno-religijne, edukacyjno-poznawcze, filmowe i dziecięce. W pierwszych dwóch kategoriach rywalizują ze sobą m.in. media związane z prawicą. Należąca do Point Group firma Media Works planuje bowiem nie tylko stację religijną, lecz także edukacyjno-poznawczą – a o to miejsce ubiega się też wydawca tygodnika „W Sieci” i portalu Wpolityce.
Wśród chętnych na pierwszy multipleks są też: Stopklatka z kanałem filmowym (reprezentuje wspólne przedsięwzięcie Agory i Kino Polska TV), Telewizja Polska z kanałem dziecięcym TVP ABC, spółka 4Fun Media, która chce umieścić na MUX 1 nowy kanał edukacyjno-poznawczy, ZPR (planuje kanał edukacyjno-poznawczy) i Polsat (kanały: filmowy i dziecięcy).
Obecnie MUX 1 zajmują wybrane w 2011 roku w konkursie stacje Eska TV, Polo TV, TTV i ATM Grupa Rozrywka oraz kanały telewizji publicznej (TVP 1, TVP 2 i TVP Info), które opuszczą ten multipleks w kwietniu 2014 roku.
(RUT, 27.02.2013)










