Co ze spółką Polskie Badania Outdooru?
Ważą się losy spółki Polskie Badania Outdooru. Jej istnienie przestanie mieć sens w momencie powołania nowego podmiotu zajmującego się badaniami rynku outdoorowego metodą Postar.
Spółkę PBO powołały blisko dziesięć lat temu dwie firmy reklamy zewnętrznej: AMS SA i Clear Channel Poland. Została utworzona na wzór takich podmiotów, jak Polskie Badania Czytelnictwa czy Polskie Badania Internetu. Celem jej utworzenia było doprowadzenie do uruchomienia badań rynku reklamy zewnętrznej uznawanych za standard. Przez wszystkie lata działalności spółka realizowała różne projekty, lecz standardu badawczego nie ustanowiła. Teraz AMS, Clear Channel i Ströer Polska utworzyły nowy podmiot, który ma się zająć realizacją badań rynku OOH metodą Postar. Nazwa tej struktury nie jest jeszcze ujawniana. Jak przekazał "Presserwisowi" Waldemar Kruk, prezes PBO, ta spółka nie jest powiązana z nowym projektem AMS, Ströera i Clear Channel. Kruk wprawdzie reprezentuje te firmy na rynku, ale nie jako prezes PBO, tylko jako specjalista ds. badań.
O losach PBO zdecydują jej udziałowcy, czyli AMS i Clear Channel, po formalnym zarejestrowaniu nowego podmiotu w Krajowym Rejestrze Sądowym i mianowaniu jego zarządu. (BG)
(27.02.2013)










