Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Luty 25, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Sponsoring sportowy w telewizji był w ub.r. wart 2,5 mld zł

MIESIĘCZNE PORÓWNANIE WARTOŚCI SPONSORINGU W POLSCE 2012 i 2011.

Telewizyjny sponsoring sportowy był w ub.r. wart 2,5 mld zł, czyli o 7 proc. mniej niż w 2011 roku - wynika z danych firmy Pentagon Research.

Mimo że w opracowaniu firmy Pentagon Research za ub.r. nie uwzględniono Euro 2012, w rankingu dyscyplin sportowych pierwsze miejsce zajęła piłka nożna. Wartość ekspozycji sponsorów przy pokazywanych w telewizji meczach wyceniono na 1,16 mld zł – czyli 45,7 proc. wartości całego rynku sponsoringu telewizyjnego. Drugie miejsce zajęła siatkówka mężczyzn – 292 mln zł, a w pierwszej piątce znalazły się jeszcze: skoki narciarskie – 153 mln zł, narciarstwo biegowe – 107 mln zł, siatkówka kobiet – 93 mln zł.
Na antenach Telewizji Polskiej znalazły się w ub.r. ekspozycje sponsorskie o wartości 1,32 mld zł, co stanowiło 52 proc. rynku (spadek wobec 2011 roku, gdy TVP miała 57 proc. wartości tego rynku), w stacjach Grupy Polsat – 809 mln zł, Grupy TVN – 160 mln zł, w stacjach należących do Canal+ Cyfrowego – 199 mln zł, a w Eurosporcie – 56 mln zł.
Wartość sponsoringu została oszacowana według kosztów, jakie należałoby ponieść, by dotrzeć do podobnej liczby widzów za pośrednictwem tradycyjnej reklamy telewizyjnej (brano pod uwagę oglądalność programów sportowych na podstawie danych Nielsen Audience Measurement i cenniki stacji).

RUT

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.