Sponsoring sportowy w telewizji był w ub.r. wart 2,5 mld zł
MIESIĘCZNE PORÓWNANIE WARTOŚCI SPONSORINGU W POLSCE 2012 i 2011.
Telewizyjny sponsoring sportowy był w ub.r. wart 2,5 mld zł, czyli o 7 proc. mniej niż w 2011 roku - wynika z danych firmy Pentagon Research.
Mimo że w opracowaniu firmy Pentagon Research za ub.r. nie uwzględniono Euro 2012, w rankingu dyscyplin sportowych pierwsze miejsce zajęła piłka nożna. Wartość ekspozycji sponsorów przy pokazywanych w telewizji meczach wyceniono na 1,16 mld zł – czyli 45,7 proc. wartości całego rynku sponsoringu telewizyjnego. Drugie miejsce zajęła siatkówka mężczyzn – 292 mln zł, a w pierwszej piątce znalazły się jeszcze: skoki narciarskie – 153 mln zł, narciarstwo biegowe – 107 mln zł, siatkówka kobiet – 93 mln zł.
Na antenach Telewizji Polskiej znalazły się w ub.r. ekspozycje sponsorskie o wartości 1,32 mld zł, co stanowiło 52 proc. rynku (spadek wobec 2011 roku, gdy TVP miała 57 proc. wartości tego rynku), w stacjach Grupy Polsat – 809 mln zł, Grupy TVN – 160 mln zł, w stacjach należących do Canal+ Cyfrowego – 199 mln zł, a w Eurosporcie – 56 mln zł.
Wartość sponsoringu została oszacowana według kosztów, jakie należałoby ponieść, by dotrzeć do podobnej liczby widzów za pośrednictwem tradycyjnej reklamy telewizyjnej (brano pod uwagę oglądalność programów sportowych na podstawie danych Nielsen Audience Measurement i cenniki stacji).
RUT










