Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 21, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Canal+ zamraża inwestycje w filmy i seriale

Canal+ Cyfrowy nie będzie się angażować w nowe produkcje i koprodukcje filmów fabularnych – dowiedział się nieoficjalnie ”Presserwis”.

Z naszych informacji wynika, że zaniechano prac nad nowymi odcinkami serialu ”Krew z krwi” (producentem był Endemol), który Canal+ pokazał wiosną ub.r. Jesienią ub.r. widzowie mogli oglądać zrealizowaną przez Akson Studio ”Misję Afganistan”. – Pracowaliśmy nad kontynuacją, ale nowy zarząd Canal+ uznał, że chce się skupić na sporcie, a nie na fabule – informuje Ryszard Sibilski, dyrektor zarządzający Endemol Polska. Decyzja Canal+ ma wynikać z oszczędności, na które zdecydowano się przy okazji fuzji platform satelitarnych N (ITI Neovision) i Cyfry+ (Canal+ Cyfrowy).
Michał Stryjecki, p.o. dyrektor ds. PR w spółce, pytany o wycofanie się z realizacji produkcji filmów fabularnych, odpowiada tylko: – Canal+ Cyfrowy jest aktywnym inwestorem w polską kinematografię i zamierza pełnić tę rolę w przyszłości. Inwestycje w rozpoczęte projekty, jak ”Strefa nagości” czy ”Papusza”, są kontynuowane.
Zdaniem Ryszarda Sibilskiego decyzja Canal+ o wycofaniu się z inwestowania w produkcję jest poważnym ciosem w branżę filmową. Z kolei Maciej Strzembosz, prezes Krajowej Izby Producentów Audiowizualnych, liczy, że ta decyzja jest tymczasowa i wynika z reorganizacji firmy. – Perturbacje są znaczne. Ileś projektów przez to albo nie powstanie, albo będzie miało kłopoty z powstaniem. To pokazuje, jak ważną instytucją dla polskiego kina jest Canal+ - mówi Strzembosz.
Canal+ od początku istnienia na polskim rynku wspiera rodzimą kinematografię. Ogłoszona wiosną 2011 roku strategia przewidywała zwiększenie nakładów na koprodukcję filmów fabularnych i produkcję seriali. Canal+ jako koproducent zainwestował łącznie ok. 200 mln zł w ponad 160 filmów. Ostatnio były to m.in. ”Essential Killing” Jerzego Skolimowskiego, ”Nowhere” Małgorzaty Szumowskiej czy ”Pokłosie” Władysława Pasikowskiego. Wcześniej nadawca przeznaczył środki m.in. na ”Kilera”, ”Tatę”, ”Dług”, ”Pana Tadeusza” i ”Plac Zbawiciela”. (KOZ)

(21.02.2013)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 22, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Najpopularniejsze programy informacyjne regionalnych oddziałów TVP

Najchętniej oglądany program informacyjny spośród regionalnych oddziałów Telewizji Polskiej emituje TVP Białystok.

Programy informacyjne wszystkich 16 regionalnych oddziałów TVP są nadawane w tym samym paśmie: codziennie od 18.30 do 19. "Obiektyw" TVP Białystok przyciąga co wieczór średnio 9,5 proc. mieszkańców województwa podlaskiego, co oznacza 21,7 proc. udziału w widowni telewizyjnej w tym regionie. Drugie miejsce zajmuje "Panorama Lubelska" TVP Lublin, którą ogląda średnio 2,4 proc. mieszkańców woj. lubelskiego (6 proc. udziału w rynku w tym regionie). Pozostałe programy z pierwszej piątki także mają oglądalność powyżej 2 proc.: "Kurier" TVP Warszawa ("Telewizyjny Kurier Warszawski" i "Kurier Mazowiecki") gromadzi przed telewizorami 2,2 proc. mieszkańców Mazowieckiego (5,5 proc. udziału w rynku w tym regionie), "Aktualności" TVP Rzeszów ogląda 2,1 proc. mieszkańców Podkarpackiego (5,4 proc. udziału w rynku), a oglądalność "Zbliżeń" TVP Bydgoszcz w woj. kujawsko-pomorskim wynosi 2 proc. (4,5 proc. udziału w rynku).
W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze: "Łódzkie Wiadomości Dnia" TVP Łódź – oglądalność w woj. łódzkim 1,8 proc. (3,9 proc. udziału w rynku), "Aktualności" TVP Katowice – 1,7 proc. (3,9 proc. udziału), "Teleskop" TVP Poznań – 1,4 proc. (3,4 proc.), "Fakty" TVP Wrocław – 1,2 proc. (3 proc.) oraz "Panorama" TVP Gdańsk – 1,1 proc. (2,7 proc.). Oglądalność pozostałych programów nie przekroczyła progu 1 proc.
Jeśli chodzi o bezwzględną liczbę widzów, oddziały z dużych województw (mazowieckie, śląskie) mają naturalną przewagę nad regionami z mniejszą liczbą ludności. W tej kategorii wygrywa TVP Warszawa, której program informacyjny przyciąga w woj. mazowieckim średnio 107 tys. widzów. Próg 100 tys. widzów przekracza jeszcze audycja TVP Białystok, którą ogląda średnio 104 tys. osób.
Dane: Nielsen Audience Measurement (1 stycznia – 20 lutego br.).

http://chart.googleapis.com/chart?chxl=0:|TVP+Warszawa|TVP+Bia%C5%82ystok|TVP+Katowice|TVP+Lublin|TVP+Pozna%C5%84|TVP+%C5%81%C3%B3d%C5%BA|TVP+Rzeszow|TVP+Bydgoszcz|TVP+Wroc%C5%82aw|TVP+Gda%C5%84sk|1:|Dane%3A+Nielsen+Audience+Measurement+(1+stycznia+-+20+lutego+2013)&chxp=0,10,9,8,7,6,5,4,3,2,1|1,12&chxr=0,0.5,10.5|1,0,95&chxs=0,000000,11.5,1,l,676767|1,000000,10.5,-0.5,l,676767&chxt=y,x&chbh=20,0,16&chs=680x420&cht=bhg&chco=3366CC&chds=0,120&chd=t:107,104,74,47,44,43,42,40,32,23&chdlp=b&chma=|0,5&chm=N+,000000,0,0:16,12,1&chtt=Widownia+program%C3%B3w+informacyjnych+oddzia%C5%82%C3%B3w+TVP+(w+tys.+os%C3%B3b)&chts=000000,13

RUT

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo