Rośnie wartość ekspozycji sponsorów piłkarskiej ligi w telewizji
Wartość ekspozycji sponsorów T-Mobile Ekstraklasy w stacjach telewizyjnych w rundzie jesiennej 2012/2013 wzrosła o 69 proc. w porównaniu z tym okresem w poprzedni sezonie – wynika z obliczeń Pentagon Research.
W przypadku kanałów Canal+ wartość mediowa sponsorów wzrosła rok do roku o 21,7 proc. – do 90,8 mln zł, w przypadku Telewizji Polsat o 196 proc. – do 53,8 mln zł, a Eurosport 2 o 37 proc. – do 27,5 mln zł. W TVP 1 (kanał pokazał w rundzie dwa mecze) wartość ekspozycji sponsorów wyniosła 18,7 mln zł. Do obliczenia wartości mediowej wykorzystano transmitowane mecze oraz studia sportowe przy nich.
W porównaniu obu rund jesiennych wzrosła również liczba prezentowanych marek – o 22 proc., do 450 brandów.
Wartość mediowa pokazuje szacunkowy koszt, jaki musieliby ponieść sponsorzy, chcąc uzyskać podobny wskaźnik GRP z wykorzystaniem konwencjonalnej reklamy. (KOZ)
(08.02.2013)










