Wyniki internetowych serwisów informacyjnych w grudniu 2012 roku
Internauci w grudniu ub.r. rzadziej odwiedzali internetowe serwisy
informacyjne niż miesiąc wcześniej. Wśród pięciu najpopularniejszych grup witryn w kategorii Informacje i publicystyka zyskała jedynie Grupa Wirtualna Polska –
Orange - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius.
W grudniu ub.r. na pierwszej pozycji znalazła się Grupa Wirtualna Polska – Orange, którą odwiedziło 6 mln internautów (o 3,1 proc. więcej, niż w listopadzie ub.r.). Dalej uplasowały się: Grupa Onet.pl – 5,9 mln internautów (mniej o 1,4 proc.), Grupa Gazeta.pl – 5,1 mln internautów (mniej o 7,9 proc.), Grupa Polskapresse – 4,4 mln internautów (mniej o 3,1 proc.) oraz Grupa Media Regionalne – 3,6 mln internautów (mniej o 10,5 proc.). Zyskuje zajmująca 10. pozycję Grupa Netshare (właściciel serwisu Twojapogoda.pl) – 1,2 mln internautów (wzrost o 26,5 proc.).
Spoza pierwszej dziesiątki warto zwrócić uwagę na serwisy, które zyskały w grudniu użytkowników. Są to: Grupa Google – 0,8 mln
internautów (wzrost o 14 proc.), Natemat.pl – 0,7 mln internautów (wzrost o 15,4
proc.) oraz Grupa Teleman.pl – 0,6 mln internautów (wzrost o 21,8 proc.).
Według porównania danych rok do roku najwięcej zyskuje Grupa Murator, której
serwisy informacyjne w grudniu ub.r. odwiedziło 2,2 mln internautów (więcej o 23,2
proc. w stosunku do grudnia 2011 roku) i Grupa Ringier Axel Springer Polska – 2,3 mln internautów (wzrost o
21,5 proc.). Zyskała też Grupa Polskapresse - 4,4 mln internautów (wzrost o 7,6 proc.). Wszystkie te grupy zyskują użytkowników, mimo że wprowadziły opłaty za dostęp do części swoich materiałów (wspólny paywall Piano).
W grudniu spadł ruch w witrynach Grupy Presspublica, która ma swój
własny paywall – 0,7 mln internautów (strata o 38,5 proc.), a także Grupy Next
Infor – 0,6 mln internautów (strata o 33,7 proc.).
Więcej danych z Megapanelu PBI/Gemius w dziale raporty na Press.pl. (AT)
(07.02.2013)










