TVP 1 i Polsat z największymi udziałami w widowni telewizyjnej
Największy udział w widowni telewizyjnej miał w styczniu Program 1 Telewizji Polskiej. W grupie komercyjnej prowadził Polsat.
Udziały całej pierwszej czwórki spadły wobec stycznia ub.r. Najchętniej oglądany był TVP 1, który miał 14,07 proc. udziału w widowni (wobec 16,85 proc. rok temu). Drugi był Polsat z udziałem 12,95 proc. (14,40 proc.), na trzecie miejsce awansował TVN – 12,38 proc. (13,28 proc.), a na czwarte spadła Dwójka – 11,33 proc. udziału (13,70 proc.). W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze: filmowo-serialowy kanał TVN Siedem, ponadregionalne stacje TV 4 i TV Puls, kanały informacyjne TVP Info i TVN 24 oraz powtórkowy Polsat 2. Kanały te osiągnęły lepsze wyniki niż przed rokiem - oprócz stacji informacyjnych.
Natomiast w grupie komercyjnej (osoby w wieku 16-49 lat) najchętniej oglądaną telewizją był Polsat z udziałem 14,45 proc. (spadek z 16,39 proc. w styczniu ub.r.), a drugie miejsce utrzymał TVN - 12,98 proc. (spadek z 13,72 proc.). Jedynka miała tu 10,70 proc. udziału (12,91 proc.), a udział Dwójki spadł do 9,91 proc. (11,97 proc.). Dalsze miejsca w pierwszej dziesiątce zajęły: TVN Siedem, TV Puls, TV 4, TVN 24, Polsat 2 i TVP Info, które - oprócz tej ostatniej stacji - zanotowały wzrost.
Dane: Nielsen Audience Measurement. (RUT)
(04.02.2013)










