Dział: REKLAMA

Dodano: Grudzień 27, 2005

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W świątecznych reklamach najwięcej choinek i śniegu

Agencja reklamowa Publicis przeanalizowała pod kątem symboliki świąt Bożego Narodzenia 74 reklamy telewizyjne emitowane w telewizjach od 1 listopada do 14 grudnia.

Choinka pojawiła się w nich 32 razy, 18 razy w spotach pokazywano śnieg, prezenty dziewięć razy, a świętego Mikołaja siedem. Za to osiem razy wykorzystano mikołajową czapkę – zakładali ją bohaterowie reklam bądź ozdobiono nią produkty i logotypy. Nie zabrakło bombek, które pojawiły się w sześciu reklamach wraz z logo firm lub ich produktem. Najrzadziej, bo tylko dwa razy, wystąpiły renifery, a elf był bohaterem jednego spotu. Marek Gargała, dyrektor zarządzający Publicisu, w przesłanym do mediów raporcie z badania zwraca uwagę, że większość reklamodawców przygotowała specjalne świąteczne produkcje reklam i nie ograniczyła się do przerobienia istniejących scenariuszy. Na przykład na specjalne świąteczne reklamy w tym roku zdecydowała się sieć sklepów Biedronka, firma Tchibo Warszawa (producent kawy Tchibo), Kraft Foods Polska (producent kawy Jacobs), Carlsberg Polska (piwo Carlsberg) oraz Avon Cosmetics Polska. Firmy branży kosmetycznej zazwyczaj decydowały się na świąteczne dokrętki, czyli krótkie, nawiązujące do świąt minifilmy, doklejane do wcześniejszych spotów. W ten sposób reklamowane były np. zestawy Gillette Mach 3 (Gillette Polska) czy kosmetyki STR 8 (Sarantis Polska). Aktywni przed świętami byli producenci leków oraz firmy udzielające pożyczek i kredytów. Pierwsi, np. Boehringer Ingelheim Polska (producent Geriavit Pharmaton), przekonywali, że ich produkty to doskonały prezent pod choinkę. Firmy finansowe, np. Provident Polska, Bank Pocztowy, Spółdzielcza Kasa Oszczędnościowo-Kredytowa im. Franciszka Stefczyka, oparły swoje reklamy na schemacie: potrzebujesz pieniędzy na święta - zgłoś się do nas. Publicis przeanalizowała ponadto teksty życzeń świątecznych. W większości przypadków odnosiły się do reklamowanego produktu: Margaryna Kasia składała ”Najsłodsze życzenia”, Dove życzyła ”Pięknych Świąt” (obie marki należą do Unilever Polska SA), Orange (PTK Centertel) ”Udanych kontaktów z bliskimi”, Delicje (Cadbury Wedel) ”Słodkich Świąt”.

(MŁ, 27.12.2005)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.