Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Luty 01, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wojewódzki prosi Facebooka o zamknięcie fałszywego fan page

Po usunięciu we wtorek przez Kubę Wojewódzkiego oficjalnego fan page na Facebooku, pojawiają się kolejne fikcyjne profile podszywające się pod tego celebrytę. Wojewódzki prosi Facebooka o ich zamknięcie.

"Myślę że to będzie ciekawy początek, nowe pomysły, historie, myśli. Jak pytał słynny działacz, co zastał Polskę zdewastowaną, a zostawił kryzysową, towarzysze pomożecie? P.S. Krótko i na temat" – tak brzmiał pierwszy wpis opublikowany we wtorek na profilu "Kuba Wojewódzki official page". Do wczoraj profil ten miał już ponad 11 tys. użytkowników. Jak jednak zaznaczył sam Wojewódzki w rozmowie z "Presserwisem", on na Facebooka nie powrócił i wysłał już oficjalne zgłoszenie do portalu z prośbą o zamknięcie profilu.
Tymczasem pod kolejnym wpisem na "Kuba Wojewódzki official page", w którym osoba podszywająca się pod celebrytę tłumaczyła decyzję o wcześniejszym zlikwidowaniu profilu, pojawiło się ponad 400 komentarzy. Wśród głosów przychylnych wobec decyzji o powrocie na Facebooka były też wpisy naśmiewające się z Wojewódzkiego ("Wojewódzki to dewiant", "Kuba zdrajco narodu") czy samych internautów ("Gratuluję każdemu, kto zabrał głos, żyjecie cudzym życiem, swego nie macie"). W sumie pod kilkoma wpisami na nowym profilu głos zabrało już ponad 600 internautów.
- Bawi mnie, gdy ktoś próbuje wchodzić w moją frazę, myśląc, że jest to zabawne. Lecz z pewnością jest to ciekawe pod kątem marketingowym, bo dzięki temu wszyscy piszą o tej sprawie - komentuje Kuba Wojewódzki. - Okazuje się tym samym, że Facebook jest najbardziej społecznościowym medium łączącym się z wszystkimi innymi polskimi mediami – kwituje.
Popularność fan page Wojewódzkiego tłumaczy Jan Zając, twórca Sotrendera (firma analizująca ruch w serwisach społecznościowych): - To jest efekt ogromnego zamieszania wokół osoby Kuby Wojewódzkiego; użytkownicy portalu najpierw usłyszeli, że profil jest zamknięty, a teraz zauważyli, że pojawił się inny, do końca nie wiedząc, czy jest prawdziwy. Ludzie chcą z siebie wylać złość. To jest taka burza w szklance wody.
Jan Zając dodaje, że mechanizm usuwania profili z Facebooka nie jest dokładnie znany; by zamknięto fałszywą stronę, potrzeba co najmniej kilkunastu zgłoszeń od osób informujących o nieprawidłowościach.
Fikcyjnych profili Kuby Wojewódzkiego jest na Facebooku co najmniej kilkanaście, powstały jednak wtedy, gdy prowadził on swój oficjalny profil i większość tych fałszywych zgromadziła jedynie od kilkudziesięciu do kilkuset fanów.

AT

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.