Aflofarm pozostał największym reklamodawcą 2012 roku
Firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska utrzymała pozycję lidera wydatków reklamowych w 2012 roku - wynika z danych cennikowych Kantar Media.
Aflofarm wydał na reklamę w mediach w ub.r. 835,3 mln zł - 10,9 proc. więcej, niż w 2011 roku. Pozycję wicelidera stracił natomiast Unilever Polska, który zredukował wydatki na reklamę o 30,2 proc. - do 449,9 mln zł. Firma ta spadła na piąte miejsce w zestawieniu największych ubiegłorocznych reklamodawców. Miejsce Unilevera na podium zajął PTK Centertel (Orange) z wydatkami 754 mln zł (wzrost o 30,1 proc.).
Trzecią lokatę wśród największych reklamodawców utrzymała Polska Telefonia Cyfrowa (T-Mobile) - mimo zmniejszenia nakładów reklamowych o 17,6 proc. (do 496,1 mln zł).
Kolejne miejsca w rankingu za ub.r. należały do: Procter & Gamble Polska (492,5 mln zł - spadek o 0,15 proc.), Polkomtelu (374,6 mln zł - spadek o 28,9 proc.), Metro Group Polska (355,8 mln zł), L'Oréal Polska (345,2 mln zł - wzrost o 2,3 proc.), P4 - operator sieci Play (304,8 mln zł - spadek o 3,7 proc.) i Lidl Polska (287,7 mln zł). (BG)
(23.01.2013)










