Kucharek, Solidarność i Sokołów liderami product placement w grudniu ub.r.
Product Placement - kontekst użycia. (Fot. pentagon-research.com)
Marki Kucharek, Solidarność i Sokołów były najczęściej pokazywane w formie lokowania produktu w czterech największych stacjach telewizyjnych w grudniu ub.r.
Jak wynika z obliczeń Pentagon Research, tylko w grudniu ub.r. czas reklamowy przeznaczony na ekspozycję produktów i marek w telewizjach śniadaniowych, serialach i programach rozrywkowych był wart 23 mln zł. Najdłużej - 66 minut - eksponowana była marka Kucharek (Prymat), 31 minut - Solidarność (Solidarność), a 28 minut Sokołów (Sokołów SA). Najczęściej pokazywanymi sektorami były żywność (46 proc.), rozrywka, kultura (15 proc.) i handel (12 proc.) W przeliczeniu na czas reklamowy wartość ekspozycji żywności wyniosła 10 670 712 zł, rozrywki, kultury – 3 372 710 zł, a handlu – 2 843 549 zł. Badanie zostało przeprowadzone w dniach 1-31 grudnia ub.r. w paśmie 14-godzinnym w TVP 1, TVP 2, TVN i Polsacie. W tym okresie 319 marek pokazywano na wizji łącznie przez 8,4 godzin. Marki jako produkt lokowany były widoczne w 66 programach telewizyjnych, najczęściej w godz. 9-12, 16-17 i o 20. Najwięcej czasu na lokowanie produktów poświęcono w TVN (188 minut) i TVP 1 (150 minut), najmniej w Polsacie (20 minut).
Pentagon Research brał pod uwagę zarówno premiery, jak i powtórki programów wykorzystujących product placement (telewizje śniadaniowe, seriale, programy rozrywkowe). Badaniem objęto produkty i marki widoczne na wizji co najmniej przez sekundę i mające cechy przekazu reklamowego. Więcej wyników badania w dziale Raporty na Press.pl. (DR)
(21.01.2013)










