Rynek reklamy radiowej urósł w 2012 roku
Według danych cennikowych wpływy reklamowe stacji radiowych wzrosły w ub.r. o 13,2 proc. W rzeczywistości wzrost mógł być raczej kilkuprocentowy.
Stacje monitorowane przez Kantar Media zarobiły (cennikowo) w ub.r. na reklamach 3,41 mld zł - rok wcześniej: 3,02 mld zł. – Myślę, że radio zakończyło rok na dwu-, trzyprocentowym plusie. 2012 rok nie był dla radia najgorszy, choć w środku roku mieliśmy przez kilka miesięcy gorszy okres. Jednak w październiku i listopadzie były fantastyczne wyniki – komentuje Alfred Ejsmont, dyrektor ds. radia, outdooru i kina w Universal McCann.
Pozycję lidera utrzymała Grupa RMF, której cennikowe wpływy z reklam wzrosły o 4,5 proc. – do 1,23 mld zł. Przychody reklamowe Eurozetu urosły o 20,2 proc. – do 754,6 mln zł, Grupy Radiowej Time o 14,8 proc. – do 589,6 mln zł, Agory SA o 15,3 proc. – do 401 mln zł, a Polskiego Radia o 24,7 proc. – do 355 mln zł.
Największym reklamodawcą w radiu był w ub.r. Aflofarm, który wydał cennikowo 302,3 mln zł (o 16,8 proc. mniej niż w 2011 roku). Metro Group przeznaczył na radio 167,7 mln zł (wzrost o 28,6 proc.), Olimp Laboratories – 121 mln zł (wzrost o 87,1 proc.), PTK Centertel – 98,3 mln zł (wzrost o 44,1 proc.), a Euro-Net – 88,2 mln zł (wzrost o 20,6 proc.).
KOZ










