SKOK zapłaci 1,3 mln zł kary za hasło reklamowe wprowadzające w błąd
"Zapisz się za darmo do końca sierpnia i za darmo przelewaj pieniądze w oddziale" – za to hasło reklamowe SKOK im. F. Stefczyka w Gdyni będzie musiał zapłacić 1,3 mln zł kary. Zdaniem Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wprowadzało ono klientów w błąd.
Prezes UOKiK zakwestionowała kampanię Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej im. F. Stefczyka w Gdyni „Zapisz się za darmo”. SKOK zachęcał do uzyskania członkostwa w kasie oraz otwarcia rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego. Reklamy pojawiły się w telewizji, radiu, prasie, Internecie, ponadto w formie ulotek, SMS-ów i maili. Ofertę promowano od 1 czerwca do 31 sierpnia 2012 roku m.in. hasłami: "Zapisz się za darmo do końca sierpnia i za darmo przelewaj pieniądze w oddziale". Zdaniem UOKiK, na podstawie tych haseł konsumenci mogli odnieść wrażenie, że będą mogli za darmo dokonywać przelewów, gdy założą konto. W rzeczywistości nowy członek mógł wykonywać darmowe przelewy tylko do końca sierpnia, czyli w czasie obowiązywania promocji. Prezes UOKiK uznała, że SKOK im. F. Stefczyka wprowadził konsumentów w błąd. Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów nałożyła na przedsiębiorcę karę 1 300 862 zł. Decyzja nie jest ostateczna, ponieważ przysługuje od niej odwołanie do sądu. (GK, PR)
(10.01.2013)










