Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Styczeń 08, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Bauer i Kolporter oskarżają się wzajemnie, ale nadal negocjują nową umowę

Kolporterowi SA i Wydawnictwu Bauer nie udało się uzgodnić warunków dalszej pracy. Firmy publicznie się oskarżają, ale nadal z sobą negocjują.

Jak już informowaliśmy w "Presserwisie" w ub. tygodniu, Kolporter SA przestał wprowadzać do dystrybucji pisma Bauera. Do kiosków i sklepów obsługiwanych przez tego dystrybutora nie dotarły m.in. nowe numery wysokonakładowych tygodników "Życie na Gorąco" oraz "Świat i Ludzie". Kolporter informował, że powodem wstrzymania dystrybucji jest brak umowy z Wydawnictwem Bauer. Poprzednia wygasła 31 grudnia ub.r., a nowych warunków współpracy strony nie uzgodniły.
Dopiero wczoraj oficjalne stanowisko w tej sprawie zajęło Wydawnictwo Bauer. W komunikacie oskarża Kolportera, który "wykorzystując swoją dominującą pozycję na rynku dystrybucji prasy, usiłował i nadal usiłuje narzucić Wydawnictwu Bauer niekorzystne warunki współpracy poprzez stosowanie przymusu zawarcia długoterminowej umowy handlowej opartej na skrajnie wysokich warunkach marżowych".
W odpowiedzi rzecznik prasowy Kolportera Grzegorz Maciągowski przesłał wczoraj po południu stanowisko, w którym jego firma protestuje "przeciwko rozpowszechnianiu przez Wydawnictwo informacji niemających potwierdzenia w okolicznościach faktycznych w związku z prowadzonymi rozmowami". Czytamy w nim też, że przedstawione przez Bauera oświadczenie zawiera informacje godzące w dobre imię Kolportera. A dystrybutor poczytuje je jako "wyraz wywierania medialnej presji w celu wymuszenia korzystnej pozycji negocjacyjnej".
W ocenie branży obie strony sporu ze względu na duży udział w rynku są skazane na współpracę, ale usiłują wynegocjować możliwie jak najlepsze warunki dla siebie. Rzecznik prasowy Bauera Maciej Brzozowski przyznaje, że jego koncern nadal prowadzi z Kolporterem rozmowy, które mają na celu uzgodnienie nowych zasad współpracy. (JF)

(08.01.2013)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.