Prawie 18 mln zł na promocję polskiej gospodarki w mediach zagranicznych
Na 17,89 mln zł netto oszacowano wartość międzynarodowej kampanii promującej polską gospodarkę. Ministerstwo Gospodarki rozpoczęło postępowanie, w którym wybierze podmiot do realizacji działań.
Kampania ma wykreować nowy wizerunek rodzimej gospodarki: nowoczesnej, otwartej na inwestycje i nowe kontakty, której atutem są m.in. specjalności eksportowe i która jest wiarygodnym partnerem. Będzie też pokazywać Polskę jako kraj dynamicznie się rozwijający i atrakcyjny turystycznie. Rezultatem tych działań ma być wypracowanie silnej marki Polski i przyciągnięcie inwestorów zagranicznych. Kampania realizowana będzie w ramach unijnego Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.
Całość działań ma być oparta na koncepcji obejmującej m.in. kluczowe elementy tożsamości marki, system identyfikacji wizualnej i werbalnej, sposoby komunikacji. Kampania planowana jest na przełom trzeciego i czwartego kwartału br. i obejmie głównie telewizję, radio, prasę, Internet i outdoor w Niemczech, Rosji, Czechach, Chinach i na Ukrainie. Jej grupą docelową będą właściciele oraz kadra zarządzająca przedsiębiorstw działających na tych rynkach.
Ministerstwo Gospodarki wybierze podmiot do realizacji kampanii w przetargu w formule dialogu konkurencyjnego. Zamierza do niego zaprosić najwyżej pięciu potencjalnych wykonawców. Termin zgłoszeń upływa 22 stycznia; warunkiem udziału w przetargu jest wpłata 350 tys. zł wadium. (BG)
(02.01.2013)










