Duże koncerny nadal tną wydatki na reklamę
Najwięksi reklamodawcy obniżają wydatki na reklamę w mediach - wynika z danych Kantar Media za 10 miesięcy br. (dane cennikowe netto, bez autopromocji).
Liderem nakładów na reklamę pozostaje Aflofarm Farmacja Polska. Ta firma farmaceutyczna zostawiła w mediach 723,13 mln zł - 13,1 proc. więcej niż w tym okresie 2011 roku.
Inwestycje we wsparcie reklamowe ograniczyły - w porównaniu z ub.r. - m.in. Polkomtel SA (o 35,3 proc., do 283,71 mln zł), Unilever Polska (o 19,5 proc., do 428,46 mln zł), P4 (o 14,4 proc., do 243,04 mln zł), Polska Telefonia Cyfrowa (o 13,4 proc., do 418,13 mln zł), Procter & Gamble Polska (o 10,2 proc., do 393,86 mln zł) i L'Oréal Polska (o 6,8 proc., do 264,24 mln zł).
Wydatki Nestlé Polska i Danone Polska spadły w tym roku do takiego poziomu, że obie firmy znalazły się poza czołówką 10 największych reklamodawców. Ich miejsca w rankingu zajęły Metro Group Polska (z wydatkami 264,24 mln zł) i Reckitt Benckiser Polska (231,81 mln zł).
Więcej we wsparcie reklamowe zainwestował natomiast PTK Centertel - o 41,1 proc. (629,3 mln zł). (BG)
(03.12.2012)










