Dział: TELEWIZJA

Dodano: Listopad 30, 2012

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zarząd platformy tworzonej przez Canal+, ITI i TVN bez Markusa Tellenbacha

Grupa Canal+, Grupa ITI oraz Grupa TVN ogłosiły zamknięcie transakcji, w efekcie której połączą swoją działalność w Polsce w obszarze płatnej telewizji, a Grupa Canal+ stanie się kluczowym akcjonariuszem Grupy TVN. W zarządzie połączonej platformy, wbrew zapowiedziom, nie znalazł się Markus Tellenbach - prezes Grupy TVN.

Dzięki połączeniu Cyfry + i platformy N powstanie platforma nc+ z łączną bazą 2,5 mln abonentów. Grupa Canal + będzie właścicielem 51 proc. udziałów w nc+ , w rękach Grupy TVN i UPC pozostanie odpowiednio 32 proc. i 17 proc. udziałów.
W skład zarządu nowej firmy wejdą: prezes i dyrektor generalny Julien Verley (dotychczasowy wiceprezes ds. strategii i finansów Grupy Canal+) oraz czworo członków: Beata Mońka (wiceprezes business affairs, communication, branding), Christian Anting (wiceprezes ds. Programowych i Produktu), Nicolas Dandoy (wiceprezes ds. finansowych) oraz Artur Przybysz (wiceprezes ds. sprzedaży i logistyki). Wcześniej informowano, że prezesem połączonej platformy będzie Markus Tellenbach, prezes TVN.
Dokonana dzisiaj transakcja wiąże się z wniesieniem przez TVN platformy N do Cyfry+ w zamian za 32 proc. udziałów w nowej, połączonej platformie cyfrowej nc+. Jednocześnie, Grupa Canal+ zapłaciła Grupie ITI 277 mln euro za 40 proc. udziałów w N-Vision, która pośrednio jest właścicielem 52,45 proc. akcji Grupy TVN. Grupa ITI zachowa pozostałe 60 proc. pakietu kontrolnego w N-Vision.
W radzie nadzorczej TVN SA znaleźli się natomiast: Bertrand Meheut (prezes Grupy Canal+), Rodolphe Belmer (członek zarządu Grupy Canal+) oraz Sophie Guieysse (wiceprezes ds. zasobów ludzkich w Grupie Canal+). (KOZ, PR)

(30.11.2012)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Grudzień 03, 2012

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

”Przyjaciółki” Polsatu wygrały z konkurencją

"Przyjaciółki" (fot. Polsat)

W serialowym paśmie Polsatu ”Przyjaciółki” miały lepszą oglądalność niż ”Hotel 52”.

Nadawany w czwartki o godz. 21 szósty sezon ”Hotelu 52” oglądało w Polsacie średnio 2,27 mln widzów. Serial z udziałem w rynku 15,59 proc. zajmował trzecie miejsce w swoim paśmie. TVP 1 miał udział w rynku 20,83 proc., TVN – 17,32 proc., a TVP 2 – 7,11 proc. W grupie komercyjnej ”Hotel 52” uzyskiwał 16,22 proc. i Polsat wyprzedzał tylko TVN z 17,89 proc. Udział Jedynki wynosił 14,6 proc., a Dwójki – 6,92 proc.
Pokazywane godzinę później ”Przyjaciółki”, debiutujące w jesiennej ramówce Polsatu, przyciągały średnio 2,4 mln widzów, generując 21,69 proc. udziału w rynku, co dawało mu pozycję lidera pasma. TVN miał 16,07 proc. udziału, TVP 1 – 12,98 proc., a TVP 2 – 6,71 proc. Także w grupie komercyjnej Polsat miał najlepszy wynik spośród wszystkich stacji – 22,72 proc. (TVN – 18,72 proc., TVP 1 – 8,57 proc., TVP 2 – 6,32 proc.).
Dane: Nielsen Audience Measurement. (KOZ)

(03.12.2012)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY