Hypermedia Isobar i JWT były najbliżej nagród na Epice
Tegoroczna, 26. edycja międzynarodowego konkursu reklamowego Epica, nie przyniosła polskim agencjom żadnych nagród.
Z 12 zgłoszeń, które wpłynęły na konkurs, tylko dwa trafiły na krótką listę. Były to prace JWT Warszawa pt. "Żarówka" dla Ikei (kategoria Print) i Hypermedia Isobar pt. "Zobacz dźwięk" dla Polskiego Radia (Corporate Image). Tej drugiej do zwycięstwa zabrakło 0,5 pkt (prace oceniane są w skali punktowej 1-10).
Grand Prix konkursu, czyli Epica D'Or, trafiło do duńskiej firmy transportowej, która przygotowała kreację we własnym zakresie. - To mała firma na absolutnych peryferiach kraju, której nie stać było na wynajęcie agencji, zresztą pewnie o tym nawet nie pomyśleli - mówi Christian W. Larsen, juror z duńskiego magazynu "Huset Markedsforing". Praca tej firmy była najlepsza wśród 636 spotów zgłoszonych do konkursu.
Epica D'Or w kategorii Press trafiła do agencji DDB Helsinki za kampanię dla McDonald's pt. "Duża kawa", w kategorii Outdoor - do brytyjskiej GBDLKW Lowe za kampanię The Microloan Foundation pt. "Pennies for life". Interactive Epica D'Or otrzymała Leo Burnett Detroit za kampanię "Book Burning party" dla Troy Public Library.
Poziom tegorocznych zgłoszeń jurorzy oceniali jako poprawny, ale bez wybitnych kreacji. - Było kilka ciekawych zgłoszeń i dostały nagrody w swoich kategoriach - mówi Mark Tungate, reprezentujący w jury francuski magazyn "Strategies". - Większość prac zrobiona była w sposób bezpieczny, kryzysowy, aby klienta na nic nie narażać, a tym samym, aby nie narażać agencji na ewentualną stratę tego klienta - dodaje Tungate.
W br. na konkurs wpłynęły 3893 zgłoszenia (rok temu było ich 3739). W konkursie po raz pierwszy oceniano prace z całego świata, a nie tylko z Europy. Od nowych członków wpłynęło 625 zgłoszeń. (AMS)
(26.11.2012)










