Jerzy Karwelis dyrektorem wydawniczym w Presspublice
Jerzy Karwelis, były dyrektor wydawniczy polskiej edycji magazynu "Forbes" i tygodnika "Newsweek Polska", został dyrektorem wydawniczym w Presspublice. To nowe stanowisko w wydawnictwie należącym do Grzegorza Hajdarowicza.
Presspublica (wydawca m.in. "Rzeczpospolitej", "Uważam Rze", "Przekroju" i "Sukcesu") stworzyła dwa stanowiska dyrektorskie w pionie biznesu. Jerzy Karwelis będzie nadzorował procesy wydawnicze, sprzedaż reklam i marketing. Natomiast za dystrybucję i e-commerce odpowiada Dariusz Bąk, były członek zarządu Presspubliki. Zarząd wydawnictwa z prezesem i właścicielem Presspubliki Grzegorzem Hajdarowiczem będzie składał się z trzech, a nie jak wcześniej czterech lub pięciu członków. Zmiany mają usprawnić zarządzanie firmą.
- Przygotuję strategię przeniesienia kontentu Presspubliki z nośników tradycyjnych na elektroniczne. W wydawnictwie o tak bogatym portfolio to fascynujące zadanie - mówi Jerzy Karwelis. - O moim przyjściu do Presspubliki rozmawiałem z władzami spółki od dwóch miesięcy. Wcześniej nie mogłem zacząć pracy, bo po odejściu z Ringier Axel Springer Polska (początek br.) obowiązywał mnie zakaz pracy na rzecz konkurencji - dodaje.
W Springerze Jerzy Karwelis pracował od 2005 roku. Początkowo był dyrektorem wydawniczym miesięcznika "Forbes", później również "Newsweek Polska". Potem był dyrektorem sprzedaży w biurze reklamy. Odszedł krótko po tym, jak prezesem spółki Ringier Axel Springer Polska została Edyta Sadowska. Wcześniej pracował jako prezes Vogel Burda Communications. Karwelis był też prezesem Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. (JF)
(25.11.2012)










