Ważny zapis wykreślony z projektu nowej ustawy medialnej  |  Kierownictwo "Super Expressu"  |  Konkurs KRRiT na wolne miejsce na MUX 8  |  SAR i IAB Polska uruchamiają szkołę  |  Ceny reklam w TVP przy skokach narciarskich  |  Przyszłość "Kabaretu K2. Jedziemy po bandzie" w Polsacie  |  TVP 1 w paśmie programu "Rolnik szuka żony"  |  Zarząd Vectry  |  Charytatywny blok reklamowy w TV Puls  |  Widownia drugiego sezonu "Profilerki" w TVP 1  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Miesięczniki ogrodnicze  |  Telewizja Polska uruchomiła trzy internetowe kanały FAST  |  Wydawca Portalu Kujawskiego  |  Globalne wydatki na reklamę w 2026 roku  |  Przejście do agencji Yotta  |  Grupa Energa  |  SFD rozpoczyna współpracę  |  VeloBank ze świąteczną kampanią  |  Meta zaoferuje użytkownikom z UE wybór dotyczący spersonalizowanych reklam  |  Dziennikarze "The Guardian" dostali zakaz stadionowy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Ważny zapis wykreślony z projektu nowej ustawy medialnej  |  Kierownictwo "Super Expressu"  |  Konkurs KRRiT na wolne miejsce na MUX 8  |  SAR i IAB Polska uruchamiają szkołę  |  Ceny reklam w TVP przy skokach narciarskich  |  Przyszłość "Kabaretu K2. Jedziemy po bandzie" w Polsacie  |  TVP 1 w paśmie programu "Rolnik szuka żony"  |  Zarząd Vectry  |  Charytatywny blok reklamowy w TV Puls  |  Widownia drugiego sezonu "Profilerki" w TVP 1  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Miesięczniki ogrodnicze  |  Telewizja Polska uruchomiła trzy internetowe kanały FAST  |  Wydawca Portalu Kujawskiego  |  Globalne wydatki na reklamę w 2026 roku  |  Przejście do agencji Yotta  |  Grupa Energa  |  SFD rozpoczyna współpracę  |  VeloBank ze świąteczną kampanią  |  Meta zaoferuje użytkownikom z UE wybór dotyczący spersonalizowanych reklam  |  Dziennikarze "The Guardian" dostali zakaz stadionowy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Ważny zapis wykreślony z projektu nowej ustawy medialnej  |  Kierownictwo "Super Expressu"  |  Konkurs KRRiT na wolne miejsce na MUX 8  |  SAR i IAB Polska uruchamiają szkołę  |  Ceny reklam w TVP przy skokach narciarskich  |  Przyszłość "Kabaretu K2. Jedziemy po bandzie" w Polsacie  |  TVP 1 w paśmie programu "Rolnik szuka żony"  |  Zarząd Vectry  |  Charytatywny blok reklamowy w TV Puls  |  Widownia drugiego sezonu "Profilerki" w TVP 1  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Miesięczniki ogrodnicze  |  Telewizja Polska uruchomiła trzy internetowe kanały FAST  |  Wydawca Portalu Kujawskiego  |  Globalne wydatki na reklamę w 2026 roku  |  Przejście do agencji Yotta  |  Grupa Energa  |  SFD rozpoczyna współpracę  |  VeloBank ze świąteczną kampanią  |  Meta zaoferuje użytkownikom z UE wybór dotyczący spersonalizowanych reklam  |  Dziennikarze "The Guardian" dostali zakaz stadionowy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: OPINIE

Dodano: Listopad 09, 2012

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Były naczelny „Rzeczpospolitej” jest ofiarą decyzji polskich wydawców

W wystąpieniu Tomasza Wróblewskiego znajduję szereg cennych opinii dotyczących polskiego dziennikarstwa, choć bardzo nie podobają mi się ataki personalne na niektórych dziennikarzy.

 Myślę, że nie powinien wymieniać ich z nazwiska. Generalnie uważam, że były naczelny „Rzeczpospolitej” padł ofiarą decyzji polskich wydawców, którzy zrezygnowali z dziennikarstwa śledczego. Ja jestem w wyjątkowo szczęśliwej sytuacji, bo w redakcji ”Wprost” mam zespół śledczych. Mamy zwyczaj konfrontowania najważniejszych tematów, taka współpraca ułatwia weryfikację zdobytych materiałów. Tymczasem dział śledczy ”Rzeczpospolitej” został praktycznie zlikwidowany. Odpowiedzialność za ten fakt ponosi rzecz jasna przede wszystkim wydawca ”Rzeczpospolitej”. Nie jest w tym odosobniony: działy śledcze w gazetach zlikwidowano z powodu oszczędności. Część winy za ten stan rzeczy ponoszą też redaktorzy naczelni, którzy to akceptowali. Najwyraźniej Tomasz Wróblewski nie zdawał sobie sprawy, jak poważne konsekwencje może mieć sytuacja, w której z jednej strony chce budować popularność gazety bombowymi tekstami, ale nie ma do tego instrumentów, czyli wyspecjalizowanego zespołu.  
Sylwester Latkowski, zastępca redaktora naczelnego "Wprost"

(09.11.2012)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.