2/3 Polaków uważa, że media publiczne powinny być finansowane z reklam
45 proc. respondentów uważa, że media publiczne są potrzebne, ale 66 proc. jest zdania, że powinny być finansowane z reklam – wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Nauk Społeczno-Ekonomicznych na zlecenie Radia Tok FM.
Wyniki badania ”Media publiczne w oczach Polaków Radio Tok FM opublikowało na swojej stronie internetowej.
Jak czytamy na Tokfm.pl, 66 proc. ankietowanych przyznało, że nie ufa mediom publicznych, 72 proc. uważa, że nie są niezależne. Na pytanie, czy media publiczne są potrzebne 45 proc. odpowiedziało, że tak, a 48 proc., że nie (pozostałe 7 proc. nie miało zdania).
68 proc. jest niezadowolonych z oferty programowej mediów publicznych (27 proc. jest zadowolonych), dla 74 proc. działalność mediów publicznych jest nieważna, a 80 proc. jest przekonanych, że oferta programowa mediów publicznych nie jest atrakcyjniejsza od mediów komercyjnych – informuje Tok FM.
64 proc. uznaje, że media publiczne powinny być finansowane z reklam (przeciwnych jest 33 proc.). Na pytanie, czy media publiczne powinny być utrzymywane z abonamentu 76 proc. odpowiedziało, że nie, a 21 proc., że tak.
Badanie zostało przeprowadzone 21 października br. przez Instytut Nauk Społeczno-Ekonomicznych na próbie 860 dorosłych. (KOZ, Tokfm.pl)
(29.10.2012)










